Darbuotojų ir klientų saugumu Lietuvoje transporto priemonių priežiūros ir remonto paslaugas teikiančios įmonės rūpinasi sekdamos Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytus reikalavimus. Vis dėlto kai kurie ekspertai su rizika kovoja ne tik privalomomis, bet ir papildomomis priemonėmis, padedančiomis suvaldyti koronaviruso plitimą šalyje.
Atviri klientams – uždari grėsmėms
Apie korekcijas paslaugų teikimo sąlygose, formuojamus naujus pasiūlymus ir tai, ko derėtų imtis patiems vairuotojams, 15min konsultuoja didžiausią specializuotą automobilių stiklų remonto ir keitimo tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Carglass®“ atstovai.
„Visose prekės ženklo įmonių grupės šalyse taikomos panašios prevencinės priemonės: darbuotojai dėvi kaukes, vienkartines pirštines, akinius, dažniau plauna ir dezinfekuoja rankas. Priėmimo centruose šiomis priemonėmis naudotis siūlome ir klientams. Periodiškai dezinfekuojame centrų priėmimo zonas. Tarp kliento ir meistro raginame išlaikyti 2 metrų atstumą“, – pasakoja Lietuvoje ir Latvijoje veikiančios bendrovės „Carglass®“ Klientų aptarnavimo tinklo ir operacijų vadovas Edvinas Basakirskas.
Nesudėtingi, tačiau reikšmingi namų darbai
Įtampos kupinu, padidinto atsargumo reikalaujančiu laikotarpiu ypač svarbus ne tik ties automobiliais dirbančių meistrų, bet ir jų dirbtuvių duris varstančių klientų elgesys bei supratingumas.
Anot E.Basakirsko, yra keletas iš pažiūros galbūt nereikšmingų, tačiau realybėje riziką stipriai mažinančių veiksmų, kurių vertėtų imtis kiekvienam socialiai atsakingam šalies vairuotojui.
„Atlikti pirminei apžiūrai meistrams pakanka nuotraukų, kurias galima padaryti savo išmaniuoju įrenginiu ir atsiųsti mums el. paštu. Daug konsultacijų sėkmingai įvyksta telefoniniais skambučiais. Kai konsultacijų metu sutariamas fizinės apžiūros laikas, klientų aptarnavimo centre skatiname žmones nesinaudoti bendrais laukiamaisiais, nuolat dezinfekuoti rankas, dėvėti vienkartines pirštines.
Turėkite su savimi tušinuką, kuriuo galėsite pasirašyti darbų paraišką. Už suteiktas paslaugas atsiskaitykite bankinėmis kortelėmis arba išankstiniu pavedimu. Tokie, regis, suprantami, visiems žinomi dalykai, yra labai reikšmingi“, – primena E.Basakirskas.
Dažniausiai liečiama panelė, rankenėlės ir raktelis
Transporto priemonių stiklų remonto ir keitimo bendrovės atstovas įvardija, kurios automobilio salono dalys kaupia daugiausia bakterijų, todėl turėtų sulaukti didesnio vairuotojų dėmesio.
„Nepajuntame, kaip dažnai liečiame veidrodėlį, vairą, pavarų svirtį, panelę, durelių rankenas iš išorės ir vidaus, porankį, rankinį stabdį. Šios vietos dezinfekcijos priemonėmis turėtų būtų valomos kuo dažniau. Ne visada prisimename ir automobilio raktelį“, – akcentuoja E.Basakirskas.
Bakterijas ir virusus naikina ozonatoriumi
Dezinfekcijos procedūra – viena pagrindinių, kuria prasideda automobilių stiklų remonto ar keitimo darbai šalį apimančiame aptarnavimo centrų tinkle, jungiančiame aštuonias atstovybes.
Tiesa, pirmiausia, prieš keturračiam lietuvio aksesuarui patenkant į klientų aptarnavimo centro patalpas, atliekama pilna salono dezinfekcija oro ozonatoriumi.
„Ozonuojant automobilio saloną, pašalinami jame galimai susikaupę virusai ir bakterijos. Šis procesas užtrunka 15–20 minučių. Po dezinfekavimo procedūros ozonu automobilis būtinai išvėdinamas“, – sparčiai populiarėjantį kovos su bakterijomis būdą pristato E.Basakirskas.
Apgaubia specialiais uždangalais
Į „Carglass®“ klientų aptarnavimo centrų prieigas atriedėjusios transporto priemonės salonas po dezinfekavimo padengiamas vienkartinėmis automobilių interjero apsaugos priemonėmis – vairo ir sėdynės, rankinio stabdžio, pavarų svirties, grindų kilimėlio uždangalais.
Tik visiškai paruošta transporto priemonė gali patekti į atstovybės patalpas ir patyrusių meistrų rankas stiklo remonto ar keitimo darbams.
Jiems pasibaigus, automobiliui išvykus iš patalpų, nurenkamos vienkartinės apsaugos, atliekama ir pakartotinė automobilio dezinfekcija.
„Klientui automobilis grąžinamas ne tik tvarkingu stiklu, bet ir dezinfekuotu salonu. Į situacijos rimtumą, savo darbuotojų ir klientų saugumą žvelgiame labai atsakingai. Automobilio salono dezinfekavimas naudojant ozonavimo technologiją, vienkartinės apsaugos – ne privalomos, o papildomos priemonės, kurių ėmėmės. Pagal grįžtamąjį ryšį sprendžiame, kad klientai jaučiasi patenkinti, ramesni“, – pasakoja E.Basakirskas.
Situacija paskatino plėsti paslaugų spektrą
Reaguodama į visame pasaulyje susiklosčiusią situaciją, specializuota automobilių stiklų remonto ir keitimo bendrovė „Carglass®“ įvedė ne tik saugumo priemones, bet ir praplėtė savo pasiūlos spektrą.
Visoje Lietuvoje veikiančiuose specializuotuose įmonės centruose jau atliekama ne tik salono dezinfekavimo ozonavimo technologija funkcija, bet ir mobilusis aptarnavimas bei automobilio pasiėmimo-grąžinimo paslauga.
„Vilniuje galima užsisakyti mūsų teikiamą mobiliojo aptarnavimo paslaugą: stiklo remonto darbus ar keitimą meistras atlieka kliento pageidaujamoje vietoje. Tuo tarpu stiklo įdaužą suremontuoti galime bet kuriame Lietuvos miestelyje“, – patikina E.Basakirskas.
15min pašnekovo atstovaujamos įmonės naujoji pasiėmimo-grąžinimo paslauga taip pat įgauna pagreitį tarp vairuotojų visoje šalyje. Specialistas atvyksta pas stiklo keitimo paslaugą užsisakiusį klientą, paima jo automobilį, pristato į „Carglass®“ klientų aptarnavimo centrą, ir, vos tik atlikus visas reikiamas procedūras, sugrąžina jį savininkui.
Artimiausiu metu ši galimybė bus pasiūlyta ir kaimyninės Latvijos gyventojams.
Graikai kviečiasi į namus, portugalai „pypina“
Lietuvoje ir Latvijoje veikiančio bendrovės „Carglass®“ Klientų aptarnavimo tinklo ir operacijų vadovas E.Basakirskas pastebi, kad skirtingose prekės ženklo įmonių grupės šalyse eksperimentuojama su įvairiausiais sprendimais:
„Karantino metu suaktyvėjo tiek vidinė komunikacija, tiek bendravimas tarp prekės ženklo įmonių grupės šalių. Tai vyksta pasitelkiant moderniausias technologijas. Organizuojame konferencinius skambučius su kolegomis, dalijamės patarimais ir patirtimi. Nuolat tariamės su kolegomis, diskutuojame apie sprendimus, priimamus skirtingose Europos šalyse.
Graikija, pavyzdžiui, taip pat persiorientuoja į mobilųjį aptarnavimą, užtikrindama minimalų kontaktą. Portugalijoje, tuo tarpu, vairuotojas atvyksta prie klientų aptarnavimo centro ir apie savo pasirodymą praneša dukart paspausdamas automobilio garso signalą.“