„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra atvers galimybes kroviniams

Vienas iš iššūkių, su kuriuo šiuo metu susiduria Klaipėdos uostas, yra teritorijų stoka. Pietinėje uosto dalyje suformavus naują, maždaug 100 ha siekiančią teritoriją, bus sudarytos sąlygos plėstis uoste jau veikiantiems krovos terminalams ar kurtis naujiems, taip pat atsiras galimybė teikti papildomas pridėtinės vertės paslaugas, pritraukti naujų investuotojų ir priimti maksimalių parametrų laivus, - rašoma uosto direkcijos pranešime.
Klaipėdos krovinių terminalas
Klaipėdos uostas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Šis projektas taip pat itin svarbus, siekiant nukreipti transporto srautus iš miesto centro. Pietinės dalies išvystymas kartu padės uostui išlikti konkurencingam. Atliktas pietinės uosto dalies poveikio aplinkai vertinimas uždegė žalią šviesą judėti toliau, siekiant, kad šis projektas virstų realybe.

„Klaipėdos uostas turi būti vystomas toliaregiškai, žvelgiant dešimtmečiais į priekį. Kad būtų pajėgus konkuruoti esant globaliems rinkos pokyčiams, Klaipėdos uostas turi būti vystomas nuolat. Tikiu, kad nauja teritorija pietinėje uosto dalyje duos postūmį ne tik šiandien uostui būdingoms krovos ir sandėliavimo paslaugoms, bet ir aukštą pridėtinę vertę uostui ir valstybei generuojančioms gamybos, paslaugų sektorių veikloms“, – pabrėžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Pagal 2021 m. birželį pasirašytą sutartį su tarptautine kompanija „Moffatt & Nichol“ buvo parengti pietinės uosto dalies išvystymo projektiniai pasiūlymai – keturios galimos alternatyvos, nustatant sausumos konfigūraciją, krantinių padėtį ir kitus parametrus. 2022 m. liepą atliktas šių projektinių pasiūlymų vertinimas navigaciniu požiūriu. Pagal „Moffatt & Nichol“ parengtas alternatyvas taip pat atliekamas poveikio aplinkai vertinimas: analizuojamas alternatyvų poveikis gamtinei, gyvenamajai ir socialinei aplinkai.

Tiek navigaciniu požiūriu, tiek poveikio aplinkai vertinimu, kaip tinkamiausia įvardyta ketvirta alternatyva. Ją įgyvendinus, bus suformuotas naujas – apie 83,5 ha sausumos plotas, pastatyta nauja maždaug 1,3 km ilgio krantinių atkarpa, akvatorijos gylis greta krantinių sieks 16,5 metrų, o maždaug 1,7 km pailgėjusiame laivybos kanale gylis sieks 17 metrų, bus įrengta laivų apsisukimo vieta. Taip pat bus atlikta krantinių Nr. 151–152 rekonstrukcija 16,5 m projektiniam gyliui ir akvatorijos prie krantinių Nr.149–152 gilinimas iki 16,5 m, elektros energijos perdavimo linijos į Kuršių neriją pertvarkymas.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinės dalies plėtros poveikio aplinkai vertinimą atlieka įmonių konsorciumas, susidedantis iš UAB „Sweco Lietuva“ (atsakingas partneris), VšĮ „Lietuvos energetikos institutas“ ir VšĮ „Klaipėdos universitetas“. Jo kaina – 579 469 Eur su PVM.

2024 m. pavasarį baigus visas poveikio aplinkai vertinime numatytas procedūras, ketinama pradėti teritorijos pietinėje uosto dalyje formavimo projektavimo darbus. Numatyta, kad vystant pietinę uosto dalį, taip pat bus suformuoti pietiniai uosto vartai su mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka.

Bendra numatoma projekto vertė – apie 500 mln. Eur.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs