15min pašnekovas automobilių pardavimo rinkoje dirba 25 metus, tad sukaupęs ne tik vertingos, bet ir labai įdomios patirties.
Per 25 metus BRC autocentro specialistams teko patirti neįtikėtinų istorijų. Pvz., nusipirkti apynaujų automobilių iš garsių markių oficialių atstovų, o nuvykus atsiimti prekės į autosaloną, rasti plyną lauką. Kaip tik todėl BRC vadovas ieškantiems automobilio pataria ne teoriškai, bet remdamasis labai konkrečiais pasisekimais ir pamokomis.
Pasak M.Sloviko, automobiliai Vokietijoje brangesni nei Lietuvoje. Skamba paradoksaliai, tačiau, aiškindamas, kodėl taip yra, BRC vadovas visų pirma akcentuoja paklausą, kuri formuoja rinką.
„Dėl pandemijos ir atidėto naujų automobilių pirkimo Vakarų Europoje bei kelionių ribojimų karantino metu smarkiai išaugo naudotų automobilių paklausa. Paprasčiausio tvarkingo naudoto automobilio kaina Vokietijoje šiuo metu mažiausiai 10 proc. didesnė, nei vidutinė kaina Lietuvoje, – dalijosi BRC vadovas. – Užtenka pasižiūrėti, kiek kainuoja analogai Latvijoje ir Estijoje, ir suprasime, kad Lietuva turi išskirtinai į mažą kainą orientuotą rinką kokybės sąskaita“.
Godumas ir tikėjimas Eldoradu – penas sukčiams
Kaip europiečiai ilgai, skaudžiai ir nesėkmingai ieškojo legendinio Eldorado aukso Pietų Amerikoje, lietuviai Vokietijoje – pigiai parduodamų naujų automobilių ir dėvėtų mašinų, kuriomis pedantiški senukai važinėjo kartą per savaitę, iki bažnyčios ir atgal.
„Vokietija didelė šalis, kiekvienas kaimas turi bent kelias naujų automobilių pardavimo krautuvėles. Nenupirko automobilio, po metų galimai klientas grįš, šeimos verslas ramiai veikia jau dešimtmečius. Tai pas mus mažiausias pardavėjo nusižengimas krenta dėme ilgam laikui, – vakariečiai dėl to nesijaudina, o ir automobilis išvyksta nežinoma kryptimi“, – lygino BRC vadovas, pasidalydamas keliais įdomiais, o kartais – automobilių pirkėjus gluminančiais faktais ir patarimais, ką kebliose situacijose daryti.
- Nenustebkite, jei nuvykus į nurodytą vietą pardavėjas tiesiog atsisakys parduoti automobilį, – parduoti vietoje daug paprasčiau, nes nereikia sukti galvos dėl mokesčių, garantijų ar nepatogaus dokumentų įforminimo. O ir vietinių klientų netrūksta. Jiems galima parduoti išsimokėtinai, gauti papildomą uždarbį iš palūkanų. Nupirkus seną pirkėjo automobilį, iš to taip pat galima papildomai uždirbti.
- Skelbimuose minimos ilgalaikės garantijos negalioja (reikėtų skirti gamyklines markės garantijas ir pardavėjo garantiją). Skelbimuose minima garantija dažniausiai galioja tik Vokietijoje, nes pardavėjo suteikiama, kai gamyklinė jau pasibaigusi.
- Tikrinkite skelbime pateiktą informaciją. Skelbimų portale nurodomi duomenys apie ridą, avarijas, automobilio kilmę ir pan. dažniausiai pateikiami su papildomu pardavėjo prierašu gale, kad visa ši informacija yra reklaminio pobūdžio, vadinasi, nieko nereiškia. Nepirkite automobilio iš privataus asmens, jei tikitės vėliau kažko išsireikalauti iš pardavėjo Vokietijoje.
- Praleiskite 10–20 pigiausių skelbimų pardavimo portale. Dažniausiai tai netikri telefoninių sukčių skelbimai. Pradėjus derybas, jie paprašys nedidelio užstato, pateiks daugybę informacijos ir net dokumentų kopijų. 100–500 eurų rezervacijos patvirtinimui jums gal ir nedideli pinigai už neva komfortišką, geros komplektacijos automobilį, bet tokių „pirkėjų“ jie susižvejoja dešimtis. Šiukštu neperveskite jokių pinigų – dings ir jie, ir skelbimas.
- Pirkdami automobilį, sudarykite rašytines sutartis, reikalaukite, kad sutaptų pardavėjo duomenys sutartyje ir techniniame pase. Dėl minėtos besikeičiančios ekonominės situacijos dažnas pardavėjas parduoda bankui įkeistą automobilį. Neturint galimybės patikrinti juridinio automobilio statuso Vokietijoje, to nustatyti faktiškai neįmanoma, o ir techniniame automobilio pase nurodytas šeimininkas – nebūtinai tas žmogus, kuriam realiai priklauso transporto priemonė (pvz., iš tiesų priklauso bankui).
- Tokį pirkinį Lietuvoje savo vardu užregistruosite be problemų, tik bėda, kad po kelių mėnesių jis taps „vogtu“, nes tikrasis šeimininkas pradės jo ieškoti, nustojus mokėti įmokas bankui. Keista, bet dažniausiai taip veikia pačių brangiausių automobilių pardavėjai. Tokiu atveju nelieka nieko kito, tik kreiptis į vietinę policiją, tačiau ji nesikiša į civilinius santykius, kita dažna problema – kalbos barjeras.
Kaip apibendrino BRC vadovas, renkantis automobilį iš Vakarų reiktų žinoti, kad jis turi kainuoti brangiau nei Lietuvoje. „Negalima mokėti jokių pinigų, kol automobilis nestovi priešais jus, registruotas jūsų vardu. Visos sąlygos prieš tai turi būti numatytos raštiškose sutartyse“, – pabrėžė ekspertas ir pridūrė, kad patikimiau automobilį pirkti per profesionalų partnerį Lietuvoje ir pinigus mokėti tik jam, lietuviškoje sutartyje numatytomis sąlygomis. Tai būtų maksimaliai saugu.
Oficialus mobile.de partneris jau 17 metų
BRC, mobile.de ir autoscout24 sėkmingai bendradarbiauja antrą dešimtmetį. Remiantis bendra patirtimi bei klientų, kurie patys bandė pirkti automobilį užsienyje, istorijomis, paruoštas paslaugų paketas ne tik apsaugo nuo nepageidaujamų scenarijų, bet ir padeda automobilį iš užsienio pirkti išsimokėtinai su garantijomis.
„Neturintiems visos sumos automobiliui įsigyti, kurios reikėtų vykstant pirkti automobilio tiesiogiai, galime pasiūlyti autolizingą arba nupirkti jūsų pasirinktą automobilį ir išnuomoti jį jums su galimybe išsipirkti vėliau, nuomos mokesčius įskaitant kaip įmokas. Toks išperkamosios nuomos pasiūlymas sulaukė itin daug klientų, gyvenančių ir dirbančių užsienyje bei užsiimančių individualia veikla, dėmesio“, – sakė automobilių ekspertas.
BRC – visos paslaugos viename centre
Įsigyjant naudotą automobilį kyla specifinių iššūkių. Priklausomai nuo jo amžiaus, kinta finansavimo galimybės ir įmokų dydis. Paties automobilio būklei įtakos turi ne tik buvusio šeimininko vairavimo maniera, bet ir automobilio paskirtis, priežiūros bei eksploatacijos trukmė.
Perkant naudotą automobilį iš Vakarų yra daugiau galimybių gauti detalesnę informaciją, nes Vakaruose kiekvienas serviso patikrinimas yra registruojamas serviso knygelėje. Gaila, Lietuvoje ši praktika dar nėra dažna.
Klausydamiesi klientų pastabų, ir atsižvelgdami į jų keliamus klausimus, BRC išsikėlė tikslą naudoto automobilio įsigijimą organizuoti kuo skaidriau ir paprasčiau, tad pasitelkia partnerius ir užtikrina paslaugas, orientuotas į klientus.
Dėl BRC partnerystės su autoDNA dominančiam automobiliui leidžiama nemokamai suteikti jo istorijos patikrą. Taip pat, kientui panorus, suteikiama ir serviso patikros ataskaita, kad žmogus, besidomintis automobiliu, turėtų visą galimą informaciją ir galėtų numatyti būsimo remonto išlaidas, jeigu reikės.
Jeigu dominančiam automobiliui nebetaikoma gamyklinė garantija, kliento pageidavimu, suteikiama 5 metų garantija variklio blokui ir pavarų dėžei. Vienintelė garantijos sąlyga – techniniai aptarnavimai BRC servise.
Didelė dalis klientų dėl gyvenamosios vietos ar darbo pobūdžio negali gauti autolizingo iš banko. Tokiems klientams BRC siūlo išperkamosios nuomos paslaugas. Šis automobilio įsigijimo būdas mažiau žinomas, bet dėl savo lanksčių sąlygų pastaruoju metu sulaukia daug dėmesio.
BRC rūpestis, kad klientas automobilį įsigytų jam labiausiai tinkančiomis sąlygomis, todėl BRC įsigytas automobilis apdraudžiamas kliento pasirinktoje draudimo įmonėje arba randama siūlanti geriausias sąlygas. Automobilio techninė apžiūra ir registracija vyksta atitinkamose institucijose, bet viskuo pasirūpina BRC, tad klientui pačiam nereikia tuo užsiimti ir gaišti laiko.
Perkant automobilį iš užsienio per BRC, jis ne tik pervežamas, bet ir pasirūpinama viskuo, kad klientui beliktų tik imti raktelius ir važiuoti. O maksimaliam saugumui užtikrinti, už automobilį klientas moka tik jam jau esant Lietuvoje, įsitikinus, kad automobilio būklė atitinka visas pardavėjo suteiktas ataskaitas.