Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmadienio rytas Vilniaus gatvėse: pasikeitę autobusų ir troleibusų maršrutai, greitieji autobusai, papildomos A juostos viešajam transportui

Išaušo liepos 1-oji, kai sostinėje prasidėjo viešojo transporto pertvarka, kurios daugelis bijojo ir visiškai netroško. Jos rengėjai vardija pliusus, kritikai gąsdina chaosu, o paprastiems vilniečiams bet kokiu atveju teks prisitaikyti, nes Vilniaus valdžia pasiryžusi nesitraukti ir reformos neatidėlioti.
Autobusų ir troleibusų keleiviams tenka prisitaikyti prie naujų važinėjimo po Vilnių ypatumų
Autobusų ir troleibusų keleiviams tenka prisitaikyti prie naujų važinėjimo po Vilnių ypatumų / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vilnius pasiryžo kardinalioms miesto viešajojo transporto permainoms . Šalia pagrindinių maršrutų nuo liepos 1 dienos atsiranda šeši greitieji maršrutai. Autobusai jais, kaip žadama, važinės kas 5–6 minutes ir keleivius veš pagrindinėmis kryptimis: Stotis–Santariškės, Santariškės–Laisvės prospektas–Stotis, Fabijoniškės–Centras–Oro uostas, Pilaitė–Saulėtekis, Pašilaičiai–Saulėtekis, Naujoji Vilnia–Centras.

Anot Vilniaus mero Artūro Zuoko, viešojo transporto optimizavimas vykdomas norint pagerinti viešojo transporto kokybę ir sutaupyti pinigų, kadangi skolos įmonei „Vilniaus viešasis transportas“ siekia 111 mln. Lt.

Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovas Kastytis Lubys teigia, kad ruošiantis pertvarkai nuo 2008 metų atliktas „milžiniškas darbas“. Parengtas Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialusis planas, specialistai daugiau nei metus keitė maršrutus pagal atliktas apklausas, analizavo keleivių srautus. Paskelbus pertvarkos gaires buvo gauta daugiau nei 500 siūlymų iš vilniečių, į trečdalį iš jų atsižvelgta.

Greitiesiems maršrutams įrengta ir 14 km naujų A juostų. Iš jų 8 km įrengti išplatinus gatves mieste. 

Daugiau nei trečdalyje autobusų ir troleibusų stotelių iškabinti atnaujinti viešojo transporto tinklo žemėlapiai, nauji grafikai. Stotelėse, kuriose stos greitieji maršrutai, įrengti ne tik įprasti viešojo transporto grafikų tvarkaraščiai, bet ir greitųjų maršrutų žalieji cilindrai: keleiviai iš karto žinos ar toje stotelėje stos greitasis autobusas. 

Atsisakoma ir popierinių bilietų. Tiesa, iš vairuotojo vis dar bus galima įsigyti bilietą, kuris be nuolaidos kainuos 3,5 Lt, su 50 proc. nuolaida – 1,75 Lt, ir galios iki paskutinės maršruto stotelės.

Naudojantis Vilniečio kortele pusvalandžio kelionė autobusu ar troleibusu, nesvarbu, kiek kartų persėsite iš vienos transporto priemonės į kitą, kainuos 2,2 Lt, valandos – 3,2 Lt. 30 dienų bilieto kaina yra 100 Lt, 30 dienų bilietas galiojantis tik darbo dienomis kainuoja 90 Lt.

Tačiau reformos kritikai, tarp kurių ir Vilniaus tarybos opozicijos atstovai, ir privatūs vežėjai, gąsdina, kad pokyčiai sukels tikrą chaosą viešajame transporte. Esą reforma neparengta, neišbandyta, pagal ją neturi likti privačių vežėjų mikroautobusais, o tai gerokai pablogins susisiekimą vilniečiams ir miesto svečiams. Be to, imamasi troleibusų naikinimo, taip atveriant kelią tramvajui sostinėje. Savivaldybė tvirtina, kad elektriniai gali būti ir autobusai, o atsisakyti tenorima tik kontaktinio tinklo.

Vilniaus m. vežėjų asociacija penktadienį paskelbė, kad keleivius veš ir nuo liepos 1-osios, tiesa, tik tos įmonės, kurios tebeturi iki 2014 metų gruodžio 31 dienos galiojančias sutartis. Savivaldybė savo ruožtu keleivius įspėjo, kad tai bus nelegali veikla, tad keleiviai, kurie naudosis nelegaliomis paslaugomis, praras keleivių draudimą (jei atsitiktų eismo įvykis, būtų sužalota asmenų sveikata ar sugadintas turtas). 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?