Pirmasis „airLituanica“ skrydis – birželio 30-ąją, nors kol kas nėra nei investuotojų, nei licencijos

Vilniaus savivaldybė pirmadienį iš pat ryto pranešė, kad meras Artūras Zuokas išskrido į Pietų Afrikos Respubliką (PAR) pasirašyti sutarties dėl investicijų į savo svajonę – oro linijų bendrovę „airLituanica“. Tiesa, pinigų ant lėkštelės niekas nepadės, dėl investicijų dar teks pasiderėti, nes išvykdamas sostinės vadovas neturėjo konkrečių šios šalies verslininkų įsipareigojimų paremti Vilniaus oro linijas. O pirmas numatytas skrydis jau ne už kalnų – birželio 30 dieną.
„Air Lituanica“ lėktuvas
„airLituanica“ lėktuvas

Dar kovo 6-ąją sostinės tarybai svarstant, ar padidinti bendrovės „Start Vilnius“ įstatinį kapitalą 5 mln. Lt ir tuos pinigus skirti plėtoti oro bendrovės „airLituanica“ veiklai, A.Zuokas prabilo apie PAR milijonierių, litvaką Brainą Joffe, kuriam priklauso net kelios oro linijų bendrovės PAR. Gindamas sprendimą iš kiauro Vilniaus biudžeto oro linijoms atseikėti dar 5 mln. Lt, A.Zuokas teigė, kad B.Joffe bendrovių darbuotojai konsultavo „airLituanica“ darbo grupę, vertino parengtą verslo planą.

„Artimiausiu metu planuojame susitikimą su juo, pratęsiant bendradarbiavimo galimybes. Tačiau norint pratęsti diskusijas turim pasakyti – darom ar nedarom“, – kovo pradžioje kalbėjo A.Zuokas.

Bet tikėtis, kad ant tuščio popieriaus lapo, kol dar įmonė nepradėjo savo veiklos, kažkas dės parašą, yra nedidelė tikimybė, – sakė K.Binkauskas.

B.Joffe pavardė buvo minima tarp privačių investuotojų, su kuriais neva sutartys jau buvo pasirašytos. Tame sąraše taip pat buvo Antanas Guoga, „Adlex“, „Arvi“ ir dar dešimt įmonių. Vis dėlto aiškėja, kad tai tebuvo žodiniai pasikalbėjimai – išankstinių susitarimų ir preliminarių sutarčių „airLituanica“ neturėjo.

Merui išvykus į PAR, Vilniaus savivaldybės viešųjų ryšių skyrius išplatino pranešimą apie vizitą, kurio metu „planuojama pasirašyti sutartį dėl investicijų į „airLituanica“, vyks susitikimai su aviacijos verslo atstovais, kurie jau konsultavo „airLituanica“ darbo grupę“.

Tačiau „airLituanica“ valdybos pirmininkas Kęstutis Binkauskas neskubėjo džiaugtis būsimuoju nauju investuotoju. Esą meras važiuoja į susitikimą, kurio metu tikimasi priimti kokius nors sprendimus.

„Pokalbiai vyksta jau metus. Žodiniai apsitarimai yra, ne tik su B.Joffe, bet ir daugeliu kitų aviabiznio dalyvių, kurie domisi, seka mūsų įmonėlės kūrimąsi ir pan. Bet tikėtis, kad ant tuščio popieriaus lapo, kol dar įmonė nepradėjo savo veiklos, kažkas dės parašą, yra nedidelė tikimybė“, – neslėpė K.Binkauskas.

Šis aspektas, kad įmonė neturi strateginio investuotojo, o savivaldybė vis investuoja savo lėšas, labiausiai kliuvo miesto tarybos opozicijos atstovams, kurie aršiai kritikuoja mero sumanymą įkurti nuosavas oro linijas.

Kol kas „airLituanica“ neturi licencijos skraidyti, tačiau, pasak K.Binkausko, tai tik savaitės ar dviejų klausimas – visi dokumentai pateikti ir patvirtinta, kad jie yra tinkami. Bendrovė jau yra numačiusi nuomotis ir du lėktuvus.

„Bus „Embraer“ lėktuvai 70-80 vietų, planuojama – du lėktuvai iš pradžių. Per trejus veiklos metus planuojama turėti iki penkių“, – sakė K.Binkauskas.

Pirmasis skrydis jau irgi suplanuotas – birželio 30-ąją, sekmadienį, į Briuselį. „Tai jau konkretu. Su oro uostais reikia sekundžių tikslumu tartis. Tariamės ir planuojame tokiam laikui“, – tvirtino „airLituanica“ valdybos pirmininkas.

K.Binkausko teigimu, tai ne vienintelė kryptis, kur skraidys lėktuvai su „airLituanica“ ženklu. Taip pat žadama skraidyti į Berlyną, Amsterdamą, Paryžių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai