„LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė sako, kad tai yra dar vienas žingsnis įgyvendami ambicingus „LTG Cargo“ diversifikacijos į Vakarus tikslus.
„Drauge su parneriais siekiame, kad pradėjus reguliarius reisus tarp trijų Baltijos šalių būtų sukurtas efektyvus ir konkurencingas krovinių gabenimo koridorius tiek tarp Šiaurės ir Vakarų Europos“, – pranešime sakė E.Šimė.
Po ketverių metų pertraukos jungtinį krovinių maršrutą organizuoja „LTG Cargo“, Latvijos geležinkeliai ir Estijos bendrovė „Operail“. Tikimasi, kad reguliarūs reisai, sujungsiantys Baltijos šalis su Skandinavija ir Vakarų Europa, bus pradėti artimiausiais mėnesiais, teigia „LTG Cargo“.
Taukiniu puspriekabėmis ir konteineriais atgabenta Vakarų rinkai skirta mediena, durpės ir statybinis putplastis. Dalis jų bus perkelta nuo plačiosios vėžės ant siaurosios ir toliau bus gabenama į Duisburgą Vokietijoje, o iš ten – į kitas Europos šalis.
Viena pirmųjų šio maršruto klienčių yra Vokietijos geležinkelių operatorės „Deutsche Bahn“ antrinė logistikos bendrovė „DB Schenker“. Pasak jos generalinio direktoriaus Janeko Saareokso, bendrovė į pirmąjį traukinį pakrovė du stambius krovinius, vienas kurių vyksta į Prancūziją, o kitas – į Nyderlandus.
„Mūsų tikslas – sukurti reguliarų ir judrų transporto koridorių tarp Estijos ir Vidurio Europos. Be to, naujasis sprendimas padės sušvelninti problemas, kylančias dėl nuolatinio vilkikų vairuotojų trūkumo“, – pranešime sakė J.Saareoksas.
„Amber Train“ iš Kauno su puspriekabėmis su kitomis prekėmis keliaus atgal į Muugos uostą Estijoje, iš kur jos toliau laivais bus gabenamos į Suomiją.
Numatoma, kad „Amber Train“ maršrutu Muuga–Kaunas važiuos du kartus per savaitę.
Latvijos, Estijos ir Lietuvos geležinkelių bendrovės 2018-ųjų gegužę Taline pasirašė sutartį dėl „Amber Train“ sukūrimo, taip padėdamos pagrindus intermodaliniam krovinių vežimui, jungiančiam visas tris Baltijos valstybes, tačiau iki šiol traukinys iš esmės nevažinėjo.
„Lietuvos geležinkelių“ antrinei įmonei „LTG Infra“ priklausančiame Kauno intermodaliniame terminale pernai perkrauta daugiau nei 26,2 tūkst. standartizuotų konteinerių (TEU), šiemet pradėti reguliarūs pervežimai į Duisburgą Vokietijoje, terminalus Lenkijoje. Planuojama, kad iki 2030 metų krovinių apimtys terminale turėtų siekti beveik 300 tūkst. TEU.