Pirmasis pasaulyje autonominis keltas jungiasi prie 5G ryšio: keleivius plukdo be kapitono ir įgulos

Daugeliui jau teko girdėti apie bepiločius automobilius, kurie vairuoja patys, tačiau ar esate girdėję apie keltą be kapitono? Vienintelis toks elektrinis autonominis keltas pasaulyje Švedijos sostinėje veikia jau metus. Tam, kad galėtų sklandžiai plukdyti keleivius, keltas naudoja 5G ir daiktų interneto („IoT“) technologijas, rašoma „Tele2“ pranešime spaudai.
Keltas
Keltas / 123RF.com nuotr.

Pasak Ernesto Stačiūno, „Tele2“ verslo sprendimų komandos vadovo, šiuolaikinės technologijos įgalina žmones kasdien gyventi tvariau ir prisideda prie jūrų ekosistemos išsaugojimo.

Tvarias keliones įgalina technologijos

Daugeliui prie jūros įsikūrusių miestų keltai yra kasdienio gyvenimo pagrindas – greitas ir patogus būdas gyventojams keliauti išvengiant spūsčių gatvėse. Tačiau nors keltai yra svarbi tokių miestų transporto sistemos dalis, neretai vis dar yra varomi ypač taršiu jūriniu dyzelinu.

Bendrovės nuotr./Ernestas Stačiūnas
Bendrovės nuotr./Ernestas Stačiūnas

Kasmet keltai perveža beveik tiek pat keleivių, kiek oro linijų bendrovės, tad susidarantis taršos kiekis reikšmingas jūrų ir vandenynų ekosistemoms: teršia jūros gyvūniją ir mažina jūros žinduolių, koralų ir žuvų populiaciją, taip pat nukenčia ir jūros paukščiai, mintantys žuvimis.

Čia pokytį ėmėsi inicijuoti technologijų bendrovės – Stokholme jau metus kursuoja pirmasis pasaulyje keleivinis elektrinis keltas, naudojantis „Tele2” 5G ryšio ir daiktų interneto technologijas. Keltą, pavadintą „MF Estelle“, sukūrė Norvegijos bendrovė „Zeabuz“ ir jos partnerė „Torghatten“.

„Keltas veikia autonomiškai – neturi kapitono. Naujosios kartos 5G ryšį keltas pasitelkia būtent tam, kad kelto trajektoriją, prireikus, būtų galima valdyti nuotoliniu būdu. Tam būtinas kuo mažesnis vėlavimas, o 5G leidžia realiu metu stebėti situaciją, ją iš karto valdyti ir gauti grįžtamąjį ryšį“, – sako E.Stačiūnas.

Elektra varomas keltas neišmeta jokių teršalų. „MF Estelle“ vienos kelionės metu gali plukdyti 24 keleivius. Stokholme keleiviai iš Kungsholmeno salos, kurioje įsikūrusi miesto rotušė, šiuo keltu per septynias minutes perplaukia per Mälareno ežerą į didžiausią Stokholmo salą Södermalmą. Sausumos keliais ši kelionė vidutiniškai užtrunka apie dvidešimt ir daugiau minučių.

5G ryšio technologiją naudojantis keltas yra Stokholmo programos, kuria siekiama visiškai panaikinti mieste keltų sukeliamą taršą, dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis