Rytinės Baltijos jūros pakrantės uostuose fiksuotas 7 proc. krovos apimčių kritimas. Lietuvos uoste – Klaipėdoje – kritimas buvo kiek mažesnis. Čia perkrauta 6,5 proc. mažiau krovinių.
Tikisi atsigavimo dar šiemet
Anot A.Latako, dėl mažėjančio vartojimo buvo matoma, kaip uosto gabenama mažiau naftos, krovinių konteineriuose. Dabar prekyba tarp Azijos ir Europos atsistato.
„Matome, kad pajamos uoste per pirmą pusmetį krito sąlygiškai nedaug – 1,5 proc. ir gauta 31,168 mln. eurų“, – aiškino naujasis uosto direkcijos vadovas A.Latakas.
Anot jo, pagal šios dienos rodiklius antrasis pusmetis uosto veikloje prognozuojamas optimistiškesnis.
„Birželis ir liepa yra labiau pereinamas laikotarpis, kai nėra grūdų. Šiemet žadamas geras derlius. Taip pat ir išaugusi naftos paklausa turėtų leisti pakelti krovos rodiklius“, – per trečiadienį surengtą spaudos konferenciją kalbėjo uosto vadovas.
Prastų žinių jis turėjo dėl kruizinės laivybos. Planuotas rekordinis sezonas liko tik svajose. Kol kas į Klaipėdą neatvyko nė vienas kruizinis laivas ir, kiek dabar matoma, jų šiemet ir nebus.
Investicijoms – 23,3 mln. eurų
Per pirmus šių metų šešis mėnesius uosto direkcija į infrastruktūrą investavo 23,3 mln. eurų. Darbai, anot A.Latako, nepaisant karantino, vyko į ir planai įgyvendinti.
Užbaigtas antrasis Malkų įlankos gilinimo etapas ir pasiektas 14,5 metrų gylis, buvo iškasta 2 mln. kub. metrų grunto. „Šio projekto reikšmė didelė: iki šiol įlankoje nebuvo galima pilna pakrauti laivų. Juos išleisdavo arba nepilnai pakrautus, arba krovą baigdavo kitoje krantinėje. Tai apsunkino darbus“, – teigė uosto vadovas.
DFDS laivybos kompanijai įsigijus naujų keltų, kurių ilgis siekia iki 230 metrų buvo prailgintos krantinės ties Centrinių keleivių terminalu. Rekonstruotos krantinės ties bendrovėmis „BEGA“ ir KLASCO.
Darbai tęsiami „Vakarų laivų gamyklos“ teritorijoje, kur rekonstruojamos krantinės bei prie „Klaipėdos naftos“ 1 krantinės.
Šiems metams dar numatomi du dideli darbai: uosto vartų rekonstrukcijos projektas, kuris dabar yra konkurso stadijoje, bei akvatorijos išgilinimas iki 17 metrų, tam, kad galėtų laivai apsisukti.