Vyriausybė trečiadienį pritarė Susisiekimo ministerijos parengtoms perspektyvinių triukšmo žemėlapių rengimo ir išlaidų kompensavimo taisyklėms. Aerodromus valdančios įmonės teiks kompensacijas priemonėms apsauginėse zonose įrengti.
„Parengtos taisyklės aiškiai apibrėžia, kokiais kriterijais vadovaujantis turi būti nustatomos triukšmo apsauginės zonos ir kokias triukšmo apsaugos priemones jose numatoma kompensuoti“, – pranešime sako kadenciją baigiantis susisiekimo ministro Jaroslavas Narkevičius.
Arčiausiai aerodromo esančioje pirmoje teritorijoje, kurioje triukšmo lygis didžiausias, numatoma daugiausia kompensuojamų triukšmo mažinimo priemonių.
Panaudojant kompensacijas, gyvenamuosiuose namuose bei gydymo, poilsio ir švietimo paskirties patalpose galės būti įrengiami triukšmą izoliuojantys langai, nuo triukšmo izoliuojami stogai ir išorinės pastatų sienos, įrengiamos triukšmą izoliuojančios ventiliacinės sistemos.
Antroje pagal triukšmo lygį esančioje teritorijoje numatoma kompensuoti triukšmą izoliuojančių langų įrengimą. Gyvenamuosiuose namuose tai taikoma gyvenamiesiems kambariams, virtuvėms, valgomiesiems bei miegamiesiems kambariams.
Negyvenamųjų pastatų atveju būtų kompensuojamos triukšmą izoliuojančių langų, skirtų gydymo, poilsio ir švietimo paskirties patalpoms, įsigijimo ir įrengimo išlaidos.
Trečioje teritorijoje numatoma kompensuoti triukšmą izoliuojančių langų įrengimą gyvenamuosiuose namuose – miegamuosiuose kambariuose, negyvenamųjų pastatų atveju – poilsio paskirties patalpose.
Taisyklės bus taikomos civiliniams aerodromams, kurių orlaivių kilimo ir tūpimo takai ne trumpesni kaip 1,2 km. Šiuo metu tokie takai yra tik Lietuvos tarptautiniuose oro uostuose – Vilniuje, Kaune ir Palangoje.