Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Planuojamas „Rail Baltica“ linijos greitinimas ir Vilniaus prijungimas

Lietuvoje pradėti europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožų Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena–Kaunas, Kaunas–Vilnius bei Kauno geležinkelių mazgo infrastruktūros plėtros planai, kurių svarbiausias tikslas – pritaikyti bendrus techninius parametrus Baltijos šalyse ir visoje geležinkelio linijoje užtikrinti maksimalų traukinių greitį.
Viadukas
Visoje „Rail Baltica“ geležinkelio linijoje Baltijos šalyse bus siekiama užtikrinti maksimalų traukinių greitį. / Partnerio nuotr.

Planuoja teritorijas

Skirtinguose „Rail Baltica“ ruožuose atliekami teritorijų planavimo darbai, siekiant nustatyti optimalias geležinkelio linijos modernizavimo trasas arba parinkti optimalias plėtros alternatyvas.

Siekiant tobulinti „Rail Baltica“ ruožą nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Jiesios, teritorijų planavimo metu siekiama nustatyti optimalią šios geležinkelio linijos modernizavimo trasą ir šiam tikslui reikalingas teritorijas.

Integralios „Rail Baltica“ dalies – geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius – infrastruktūros plėtros planas galutinai detalizuos naujos geležinkelio linijos trasą ir sprendinius.

Vilniaus prijungimas

Pagal iki šiol atliktas studijas ir ekspertinius vertinimus, efektyviausias būdas Vilniaus prijungimui yra nutiesti naują geležinkelio liniją, pritaikytą iki 249 kilometrų per valandą greičiui.

Tai sudarytų sąlygas geriau integruoti Lietuvos tarptautinius oro uostus į bendrą susisiekimo sistemą, taip pat plėtoti esamus bei kurti naujus transporto mazgus.

Modernizuojant Kauno geležinkelių mazgą bus tęsiami jau pradėti statybos darbai. Iki 2020 metų planuojama nauja europinės vėžės geležinkelio linija sujungti „Rail Baltica“ su Kauno intermodaliniu terminalu, o iki 2021 metų nutiesti Kauno miesto geležinkelio aplinkkelį Rokai–HES–Palemonas, kuris leis europinės vėžės geležinkeliu važiuojantiems krovininiams traukiniams aplenkti Kauno miestą ir patekti tiesiai į intermodalinį terminalą Palemone arba judėti toliau į Šiaurę ar Rytus.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Lietuvos geležinkeliai
Luko Balandžio / 15min nuotr./Lietuvos geležinkeliai

Tikslas – Baltijos šalių sujungimas

Šiuo metu inicijuojamas teritorijų planavimas Kauno geležinkelių mazge nustatys infrastruktūros plėtros galimybes vėlesniam laikotarpiui, kuomet „Rail Baltica“ geležinkelio linija bus pratęsta ir sujungs visas Baltijos šalis.

Baigus minėtų ruožų teritorijų planavimą bus nustatytos infrastruktūros plėtros teritorijos, kuriose prireikus galės būti vykdomos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, o vėliau – projektavimas ir statyba. Lietuvos teritorijoje projektą „Rail Baltica“ numatyta baigti iki 2025 metų pabaigos.

Šiuo metu geležinkelio linijoje tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono vykdomi parengiamieji darbai „Rail Baltica“ geležinkeliui tiesti – tvarkoma teritorija, kasamas gruntas, kertami medžiai, įrengiamos laikinos sandėliavimo aikštelės statybinėms medžiagoms.

Uždarys eismą

Dėl vykdomų sudėtingų darbų nuo šių metų gegužės planuojama laikinai uždaryti traukinių eismą nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties. Šiuo metu įrengiama laikina stotis Palemone, tvarkoma infrastruktūra, siekiant užtikrinti patogias keliones derinami traukinių ir viešojo Kauno miesto transporto tvarkaraščiai, o daugiausia keleivių sulaukiantiems traukiniams organizuojami užsakomieji reisai autobusu susisiekimui nuo Palemono iki Kauno miesto centro ir atgal užtikrinti.

Rbestonia.ee nuotr./„Rail Baltica“ geležinkelis bus dviejų kelių ir elektrifikuotas – tai užtikrins didelį kelionių greitį.
Rbestonia.ee nuotr./„Rail Baltica“ geležinkelis bus dviejų kelių ir elektrifikuotas – tai užtikrins didelį kelionių greitį.

Detalesnę informaciją apie maršruto Vilnius–Kaunas traukinių eismą vasaros metu „Lietuvos geležinkeliai“ pristatys kovo pabaigoje.

„Lietuvos geležinkeliai“ netrukus planuoja užbaigti rangovo atrankos konkurso procedūras ir kitoje svarbioje „Rail Baltica“ atkarpoje, sujungsiančioje Rokus su Palemono intermodaliniu krovinių terminalu.

Pastaroji atkarpa paskutinė, užbaigsianti svarbų „Rail Baltica“ ruožą Jiesia-Rokai-Palemonas-Kaunas.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais