„Planuodami uosto dalies plėtrą bei akvatorijos gilinimą, siekiame būti pasiruošę ateities projektams. Pietiniai vartai bus naudojami ne tik įprastoms uosto veikloms, spręs gamtosauginius klausimus, čia taip pat numatome ir mažųjų bei pramoginių laivų marinos infrastruktūrą. Šis klausimas labai aktualus Klaipėdos miestui, buriuotojams ir mažųjų laivų savininkams“, – teigia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Projektiniuose pasiūlymuose, kuriuos parengė konkursą laimėjusi UAB „Sweco Lietuva“, numatyta įrengti dvi apsaugines dambas – pietinę ir šiaurinę. Tai svarbiausias statinys, būtinas užtikrinti tinkamą hidrodinaminį režimą Klaipėdos sąsiauryje po to, kai bus įgyvendinti Klaipėdos uosto akvatorijos gilinimo darbai.
Numatoma pastatyti krantinę, skirtą keleiviniams keltams prie jos priplaukti ir švartuotis, o kranto linijoje su sausuma būtų įrengiama prieplauka su laivams priimti reikalinga įranga, pontoniniais lieptais, laivams nuleisti ir iškelti skirtu kranu ir slipu, taip pat zona buriavimo mokyklai.
Projektiniais pasiūlymais planuojama prieplauka būtų pritaikyta švartuoti daugiau kaip 300 laivų, kurių ilgis iki 15 metrų.
Parengtuose pasiūlymuose numatyta galimybė ateityje sujungti Karaliaus Vilhelmo kanalą su Kuršių mariomis, sudarant galimybes kanalu pasiekti Kuršių marias.
Projektiniai pasiūlymai parengti vadovaujantis Aplinkos apsaugos agentūros sprendimu, Klaipėdos uosto bendrojo plano bei parengtais uosto pietinių vartų techninės koncepcijos sprendiniais.