Mažindami kartu su išmetamosiomis dujomis į aplinką patenkančios sieros koncentraciją, laivų valdytojai privalės nuo mazuto pereiti prie jūrinio dyzelino, dujų arba metanolio. Todėl laivų išlaidos degalams šoktels 40 proc.
Laivų išlaidos degalams Baltijos jūroje šoktelės 40 proc.
Baltijos, Šiaurės jūroje ir Lamanšo sąsiauryje dirbantis laivybos sektorius per metus degalams išleidžia 3 mlrd. eurų, o metinis pelnas – 500 mln. eurų.
Įsigaliojus reglamentui ir degalų kaštams šoktelėjus iki neregėtų aukštumų, šiame regione dirbti likusios kompanijos susidurs su nemažais nuostoliais ir nelygiavertėm konkurencinėm sąlygom. Reikalavimai mažinti sierą nebus taikomi jokiame kitame regione, tad tikėtinas žymus laivybos linijų ir krovinių srauto perskirstymas.
Dar viena galimybė prisitaikyti prie naujojo reglamento keliamų reikalavimų – įmontuoti laivuose išmetamųjų dujų valymo sistemą.
Tokį sprendimą priėmė Danijos kapitalo bendrovė „DFDS Seaways.“ Pasak AB „DFDS Seaways“ rinkodaros ir pardavimų keleiviams skyriaus vadovo Vaido Klumbio, vadinamosios dujų plautuvės jau įmontuotos dviejuose bendrovės valdomuose keltuose „Optima Seaways“ ir „Victoria Seaways“.
Dėl Europos Sąjungos reikalavimų degalų kaštai Baltijos, Šiaurės jūroje ir Lamanšo sąsiauryje plaukiojantiems laivams netrukus šokteks 40 procentų.
„Tačiau toli gražu ne visuose laivuose galima tai padaryti. Vienų laivų konstrukcijos neleidžia, kitų – vertė jau nebėra tokia, kad apsimokėtų montuoti 6 mln. eurų kainuojančią išmetamųjų dujų valymo sistemą“, – pasakojo V.Klumbys.
Dviejuose „DFDS Seaways“ keltuose dujų filtravimo sistemos įmontuotos pavasarį. Į Švediją kursuojančių laivų keleiviams, transporto priemonėms ir kroviniams pervežimo paslaugų įkainiai dėl 12 milijonų eurų kainavusios įrangos nekito. Tačiau bendrovės atstovai neabejoja, kad netrukus pervežimas keltais gali brangti 15–20 proc.
Iš viso „DFDS“ Europoje valdo pusšimtį keltų. Išmetamųjų dujų valymo sistemą iki 2016 m. planuojama įrengti 21 iš jų.