Laivą „Ever Given“ pirmadienį patraukė egiptiečių įgula.
Tinklalapiai „Vesselfinder“ ir „Myshiptracking“ nurodo, kad „MV Ever Given“ laivagalis nutolo nuo vakarinio kanalo kranto.
Tai patvirtino ir prie Sueco kanalo esantis naujienų agentūros AFP šaltinis.
Sueco kanalo administracijos vadovas Osama Rabei sakė, kad laivas pasuktas „teisinga kryptimi“.
„Laivo padėtis buvo perorientuota 80 procentų teisinga kryptimi. Laivagalis... pajudėjo 102 metrus nuo kranto“, palyginti su ankstesniu 4 metrų atstumu nuo kranto, pranešime sakė O.Rabei.
Kanale įstrigęs laivas kliudė tarptautinei prekybai. Kol kas nėra aišku, kada kanalas atsivers laivybai, skelbia dw.com.
Pasak Sueco kanalo administracijos vadovo O.Rabei, darbuotojai tęsia „traukimo manevrus“, siekdami nutempti laivą.
Daugiau nei 300 laivų, gabenančių įvairius krovinius, pradedant žalia nafta ir baigiant galvijais, laukia, kol galės praplaukti kanalu, o dalis laivininkystės kompanijų nukreipia laivus per Gerosios Vilties kyšulį, plaukiant aplink Afrikos žemyną.
Naktį keli žemsiurbiai išvalė aplink „MV Ever Given“ 27 000 kubinių metrų dumblo ir smėlio, o buksyrai mėgina jį nutempti.
Nors dabartinėje padėtyje laivas yra pažeidžiamas, bendrovė „Shoei Kisen Kaisha Ltd.“, kuriai priklauso „MV Ever Given“, pirmadienį atmetė tokius susirūpinimus sakydama, kad laivo variklis veikia ir kad jis galės normaliai plaukti, kai bus išlaisvintas.
400 metrų ilgio su Panamos vėliava plaukiojantis laivas „MV Ever Given“ antradienį užstrigo kanale, užtverdamas bet kokį judėjimą šiuo kanalu. Laivas plaukia iš Malaizijos į Nyderlandus.
Abiejose kanalo pusėse dėl užstrigusio laivo buvo susitelkę daugiau kaip pusketvirto šimto laivų.
Nors buvo skelbiama, kad laivas pasisuko ir užstrigo dėl stipraus vėjo, O.Rabie teigė, kad tai galėjo įvykti dėl „žmogiškos klaidos“.
Garsus laivininkystės žurnalas „Lloyd's List“ nurodo, kad bendrai viena Sueco kanalo uždarymo diena sutrikdo daugiau kaip 9 mlrd. dolerių (7,6 mlrd. eurų) vertės prekių judėjimą šiuo vandens keliu. Ketvirtadalis kasdienio eismo Sueco kanalu yra susijęs su konteineriniais laivais, tokiais kaip „MV Ever Given“.
2018 metais pastatytas kone 400 m ilgio ir 59 m pločio „MV Ever Given“ yra tarp didžiausių prekinių laivų pasaulyje ir vienu metu gali gabenti maždaug 20 tūkst. konteinerių. Anksčiau jis buvo Kinijos uostuose ir plaukia į Roterdamą Nyderlanduose.
1869 metais atidarytas Sueco kanalas yra svarbus kelias naftai, gamtinėms dujoms ir kroviniams gabenti. Juo keliauja 10 proc. visų tarptautinės jūrų prekybos krovinių.