Pirmadienį uostamiesčio savivaldybė surengė spaudos konferenciją, kurioje buvo pranešta, jog nuo antradienio Klaipėdos gatvėse nebelieka 6, 8 ir 9 maršrutinių taksi, kuriuose buvo atsiskaitoma grynaisiais. Esą savivaldybė ieškojo visų galimybių laikinai pratęsti sutartis su šias paslaugas teikiančiomis įmonėmis, tačiau jų nerado. Esą sudarant laikinąsias sutartis būtų pažeidžiamas Konkurencijos įstatymas ir savivaldybei bei administracijos direktoriui grėstų iki 60 tūkstančių eurų baudos.
Dar birželį buvo paskelbtas konkursas šios paslaugos teikėjams atrinkti. Konkurso nugalėtojai paslaugas turėtų pradėti teikti nuo Naujųjų metų. Iki šiol klaipėdiečius vežioję taksi mikroautobusų vairuotojai tikėjosi darbuotis, kol paslaugą pradės teikti konkursą laimėjusi įmonė. Tokius pažadus jiems žarstė savivaldybės atstovai.
Atėjome su antspaudais, nusiteikę pasirašyti laikinąsias sutartis, o sužinojome, kad nuo rytojaus mes nebevažiuosime, – kalbėjo įmonių atstovai.
„Kol paskelbs laimėtoją ir pasirašys sutartis, ateis vasaris ar kovas. Mums prižadėjo, kad kol pradės dirbti naujos mašinos, mes teiksime paslaugą. Mūsų klausė, ar mes sutinkame aptarnauti, ir mes sutikome, o pirmadienį buvome pakviesti į savivaldybę, atėjome su antspaudais, nusiteikę pasirašyti laikinąsias sutartis, o sužinojome, kad nuo rytojaus mes nebevažiuosime“, – vienas per kitą įtūžį liejo vairuotojai. Skaičiuojama, jog be darbo lieka apie 200 vairuotojų, pasikeičiant sėdusių prie daugiau nei pusšimčio mikroautobusų vairo.
„Kai ateini į savivaldybę 13 valandą, o 14 valandą sužinai, kad nebedirbsi, tai tokia žinia... Jokioje civilizuotoje valstybėje neatleidžia žmogaus per valandą. Iki tol mus maitino pažadais. Buvo pasakyta, kad kol atsiras nauji vežėjai, dirbsime, bus padarytos laikinosios sutartys. Taip ir tikėjomės. Žmonės investavo pinigus, susimokėjo draudimus, prasitęsė kasos aparatų naudojimą, pasirodo, to niekam nereikia. Vidutiniškai kiekvienai mašinai tai atsiėjo 500 eurų“, – prie rotušės kalbėjo bendrovės „Audresta“ vadovas Romanas Lapas.
„Likome be darbo šiandien. Norime teisingo, protingo ir labai greito atsakymo iš savivaldybės administracijos, mero, kas mūsų laukia ateity. Kol kas turime surašę peticiją, bandysime kreiptis į miesto valdžią. Blogiausia tai, kad viskas įvyko labai staigiai, žmonės liko tiesiog be darbo nuo vakar dienos. Mano įmonėje yra per 20 žmonių, kažkas ruošiasi emigruoti, kažkas į darbo biržą, kitos išeities nematome“, – sakė kitos įmonės vadovas Audrius Tvarijonavičius.
Dar kartą analizuos galimybes
Uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas, trečiadienio rytą atvykęs į darbą, teigė sukvietęs visus „transportininkus“ į posėdį, kurie įvertins, ar laikinųjų sutarčių iš tiesų negalima pasirašyti.
Nieko nenoriu žadėti ir nežadu. Aš, meras, pavedžiau pateikti visus dokumentus, kad matytume situaciją, ar išanalizuotos visos galimybės nepratęsti sutarčių, – kalbėjo meras.
„Nieko nenoriu žadėti ir nežadu. Aš, meras, pavedžiau pateikti visus dokumentus, kad matytume situaciją, ar išanalizuotos visos galimybės nepratęsti sutarčių, ar tos grėsmės, baudos taikytinos šiuo atveju, reikia išsiaiškinti labai gerai. Laikas turėtų būti išskirtinai trumpas, šiandien ir rytoj bus tos dienos, kai bus galima įvertinti, ar laikinųjų sutarčių pasirašymas nusižengia įstatymams. Kai mes buvome susitikime birželio mėnesį, nebuvo kalbama apie sankcijas, prieštaravimą Konkurencijos įstatymams, nuo sausio mėnesio pasikeitė įstatymas, tai sukomplikavo situaciją ir administracijos direktoriaus ranka sudrebėjo“, – kalbėjo meras Vytautas Grubliauskas, pažadėjęs, jog jei bus bent 1 galimybė iš 1 000 pasirašyti sutartis, ja bus pasinaudota.
Elgėsi pagal įstatymo raidę
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas teigė, jog su taksi mikroautobusų atstovaujamomis įmonėmis sutartys buvo sudarytos iki rugsėjo 4 dienos ir jos baigėsi. Vežėjai apie tai buvo informuoti išsiųstais pranešimais. S.Budino teigimu, buvo ieškoma galimybių sudaryti laikinąsias sutartis, kol vyksta konkursas šios paslaugos teikėjui parinkti, tačiau jos nebuvo rastos.
„Reikėtų visiems skaityti įstatymus, kur parašyta, kad sudarant sutartis administraciniams ir ūkio subjektams gresia baudos. Manau, kad įstatymai galioja visiems vienodi. Aš esu atsakingas, kas vyksta administracijoje, o baudos atveju reikėtų mokėti iš visų mokesčių mokėtojų lėšų. Reikia elgtis atsakingai. Laikausi nuomonės, kad mes elgiamės teisingai. Tą patį pasakiau mikroautobusų įmonių atstovams, kad elgiamės sąžiningai. Vienintelis dalykas, dėl kurio reikėtų atsiprašyti visų klaipėdiečių, kad juos informacija pasiekė per vėlai“, – sakė S.Budinas, pabrėžęs, jog mikroautobusus valdančios įmonės žinojo, jog sutartys terminuotos, ir planuodamos savo veiklą turėjo reaguoti adekvačiai.
Klaipėdos gatvėje nebelikus 6, 8 ir 9 taksi mikroautobusų, šiuo metu į gatves išriedėjo didesnis skaičius autobusų ir „ekspreso“ autobusų, kurie važinėja tokiais pat maršrutais, kuriais keleivius vežė minėtais numeriais paženklinti taksi mikroautobusai.