Geležinkelių infrastruktūros tinklas elektrifikuojamas tam, kad atitiktų ES techninius parametrus, taip pat keleivių ir krovinių vežimų poreikius, mažintų neigiamą poveikį aplinkai.
„Geležinkelių linijos elektrifikavimas leis pereiti nuo iškastinio kuro prie atsinaujinančių energijos išteklių naudojimo geležinkelių transporto sektoriuje. Krovinius bus galima vežti aplinką tausojančiomis priemonėmis, mažės energijos išlaidos ir aplinkos tarša. Dėl trumpesnės kelionės trukmės susisiekimas geležinkeliais taps patrauklesnis tiek keleiviams, tiek krovinių pervežimui“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulius.
Bendras planuojamo elektrifikuoti ruožo ištisinis ilgis yra 377 km, o elektrifikuojamų kelių ilgis siekia 677 km. Geležinkelių elektrifikavimo projektų įgyvendinimui numatoma skirti 349 mln. eurų, iš jų – 224 mln. eurų ES sanglaudos fondo investicijos, kitos lėšos – AB „Lietuvos geležinkeliai“.
Iki 2022 m. Lietuva planuoja elektrifikuoti visą Rytų–Vakarų kryptimi šalies teritoriją kertančią geležinkelio liniją nuo Lietuvos ir Baltarusijos sienos iki Klaipėdos. Pabaigus projektą, Lietuvoje elektrifikuotu geležinkeliu bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.