„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Pradėta tiesti europinė geležinkelio vėžė nuo Kauno tunelio iki intermodalinio terminalo Palemone

Kauno geležinkelio mazge, pritaikant jį „Rail Baltica“ poreikiams, nuo Kauno geležinkelio tunelio link Kauno intermodalinio terminalo pradėta tiesti europinio standarto 1435 mm pločio geležinkelio vėžė. Iš viso šiame ruože darbų baigtumas siekia jau daugiau kaip 70 proc.
Pradėta tiesti europinė geležinkelio vėžė nuo Kauno tunelio iki intermodalinio terminalo Palemone
Pradėta tiesti europinė geležinkelio vėžė nuo Kauno tunelio iki intermodalinio terminalo Palemone / AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuotr.

„Per pirmuosius šių metų mėnesius rangovai supylė ir sutvirtino geležinkelio sankasą nuo Kauno geležinkelio stoties iki naujo per Baršausko gatvę pastatyto geležinkelio viaduko, sutvirtino šlaitus, įrengė atramines sienutes, o dabar pradėta tiesti geležinkelio linija, kuri dar šiemet pasieks Kauno intermodalinį terminalą. Pačiame tunelyje europinio standarto geležinkelio vėžė nutiesta dar pernai, dėl statybos darbų keliems mėnesiams sustabdžius traukinių eismą tarp Palemono ir Kauno geležinkelio stoties“, – sako AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Pasak „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ vadovo, Kauno geležinkelio mazgas tapo bene didžiausiu išbandymu tiesiant „Rail Baltica“ geležinkelį Lietuvoje. Visų pirma tai buvo didelis logistikos ir darbų perskirstymo iššūkis, kai rekonstruojant Kauno geležinkelio tunelį teko net keliems mėnesiams uždaryti traukinių eismą tarp Palemono ir Kauno geležinkelio stoties.

„Jei remontuojant automobilių kelius galima įrengti apvažiavimus ir bene vienintelė neigiama pasekmė – šiek tiek išaugantis kelionės laikas, geležinkelyje taip padaryti neišeina. Teko derinti darbų grafiką su logistikos kompanijomis, kurios geležinkeliu gabena krovinius, organizuoti papildomą transportą keleiviams, kurie nuolat naudojasi tarp Vilniaus ir Kauno kursuojančiu traukiniu, tai buvo ištirs didelis nematomas organizacinis darbas“, – sako K. Sankovski.

Sustabdžius traukinių eismą rekonstruotas ne tik geležinkelio tunelis, bet ir įrengti trys visiškai nauji tuneliai skirti saugiau kirsti geležinkelį automobiliams ir pėstiesiems.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuotr./Pradėta tiesti europinė geležinkelio vėžė nuo Kauno tunelio iki intermodalinio terminalo Palemone
AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuotr./Pradėta tiesti europinė geležinkelio vėžė nuo Kauno tunelio iki intermodalinio terminalo Palemone

Vėliau, 2019-ųjų pabaigoje teko keisti generalinį darbų rangovą – sunkumų patyrusią UAB „Hidrostatyba“ pakeitė Vokietijos bendrovės padalinys Estijoje „Leonhard Weiss OÜ“, o šių metų pradžioje darbus teko derinti prie paskelbto karantino.

„Mes ne tik susitvarkėme su visais iššūkiais, bet suburtos profesionalų komandos dėka pavyko nenukrypti nuo numatyto darbų grafiko, o tai esamomis sąlygomis – tikrai didelis pasiekimas, kurio dėka jau kitąmet Kaunas taps itin svarbiu logistikos centru, nes Kauno intermodalinis terminalas bus toliausiai rytuose esantis taškas, europine geležinkelio vėže sujungtas su ES geležinkelių tinklu“, – teigia K. Sankovski.

Iš viso šiuo metu Kauno geležinkelio tunelyje ir jo prieigose paklota apie 2 km ilgio sugretintos 1435/1520 mm pločio vėžės geležinkelio kelio, taip pat rekonstruota apie 3,6 km ilgio esamo 1520 pločio vėžės geležinkelio bei beveik baigtas statyti 1435 mm pločio vėžės geležinkelio viadukas per Baršausko g.

Didinant automobilių transporto ir pėsčiųjų eismo saugumą, baigiamas statyti Marių g. tunelis, Kauno miesto pietinio aplinkkelio (rekonstruoto Ateities pl.) tunelis bei pėsčiųjų tunelis ties nauja Ateities pl. ir Chemijos g. žiedine sankryža. Taip pat įpusėjo tunelio ties Ugniakuro g. statybos. Visi minėti tuneliai skirti buvusių Amalių ir Marių g. geležinkelio pervažų, taip pat pėsčiųjų perėjų per geležinkelį panaikinimui bei rekonstravimui į dviejų lygių susikirtimus su geležinkeliu.

Taip pat įrengiamos triukšmą slopinančios sienutės, atraminės sienutės, rekonstruota dalis kontaktinio tinklo, drenažo vamzdynų, atlikti kiti ruožo infrastruktūros darbai.

Iš viso Kauno geležinkelio mazgas susideda iš keturių atkarpų: Kaunas-Palemonas, Jiesia-Kaunas, Jiesia-Rokai ir Rokai-Palemonas.

Ruožas Jiesia-Kaunas baigtas rekonstruoti 2015 m. rugpjūtį, o Jiesia-Rokai – 2018 m. spalį. Kauno geležinkelio mazgo ruože Kaunas-Palemonas statybos pradėtos 2019 metų pradžioje.

Baigus visus statybos darbus Kauno geležinkelio mazgas bus vienas moderniausių geležinkelio mazgų per kurį važiuos didžioji dalis visų „Rail Baltica“ geležinkeliu važiuojančių traukinių.

„Rail Baltica“ – didžiausias Baltijos regiono infrastruktūros projektas per pastarąjį šimtmetį. Moderni greitoji „Rail Baltica“ jungtis suteiks patogią, saugią ir aplinkai nekenkiančią keleivių judėjimo alternatyvą, o geležinkelio linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Nutiesus „Rail Baltica“, keliones pradės šiuolaikiški ir modernūs elektriniai traukiniai.


Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų