Algirdas Butkevičius: „Rail Baltica“ projektui trukdo tik kai kurių bendrovių skundai“

Premjeras Algirdas Butkevičius ir susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius antradienį atvyko į Kauną apžiūrėti atliktų „Rail Baltica“ geležinkelio statybos darbų. Premjeras su ministru nusprendė pavažinėti traukiniu nuo Kauno iki Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos jau nutiestais europiniais bėgiais.
Kauno geležinkelio stotyje
Kauno geležinkelio stotyje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Vyriausybė skelbia, kad europinė vėžė Kauną pasieks jau rudenį – šiuo metu yra atlikta daugiau nei 90 proc. numatytų darbų. Premjeras neabejoja, kad projektas bus įgyvendintas laiku ir sukritikavo teismų sprendimus vertinant verslininkų skundus dėl viešųjų konkursų.

Aš, kaip baigęs Vilniaus Gedimino technikos universitetą, galiu pasakyti, kad tai prasilenkia su bet kokia logika ir nenoriu kaltinti teismų, bet kai kada nesuprantu jų sprendimų.

„Jokių abejonių nėra, kad projektas bus laiku įgyvendintas, – kalbėjo A.Butkevičius prieš sėsdamas į traukinį. – Abejonių truputį kelia tik kai kurie ūkio subjektų trukdymai po Viešųjų pirkimų komisijos priimtų sprendimų. Jau ir Lietuvoje yra tokių atvejų, kai tam tikros įmonės skundžiasi teismams, kad sustabdytų viešąjį konkursą. Netgi tos, kurios nedalyvavo konkurse. Jos prašo projektą išskaidyti į technologines dalis. Aš, kaip baigęs Vilniaus Gedimino technikos universitetą, galiu pasakyti, kad tai prasilenkia su bet kokia logika ir nenoriu kaltinti teismų, bet kai kada nesuprantu jų sprendimų.“

VIDEO: Algirdas Butkevičius apžiūrėjo kaip vykdomi projekto „Rail Baltica“ darbai

„Rail Baltica“ tai didžiausias Lietuvos transporto infrastruktūros projektas nuo Nepriklausomybės atkūrimo laikų, kokybiška geležinkelio linija sujungsiantis Lenkiją, Lietuvą, Latviją, Estiją ir, pasitelkus geležinkelio keltą, Suomiją.

Jau ir Lietuvoje yra tokių atvejų, kai tam tikros įmonės skundžiasi teismams, kad sustabdytų viešąjį konkursą. 

„Ši vėžė labai reikalinga ir reikšminga tarptautiniam kontekste. O kartu su jau pastatytu Kauno intermodaliniu terminalu „Rail Baltica“ taps sinergijos pavyzdžiu. Neabejoju, kad užbaigtas projektas leis mums tapti konkurencingesniais logistikos srityje, Lietuva galės perkrauti daugiau krovinių ir tai darys kur kas greičiau“, – sakė A.Butkevičius. 

Iki Kauno statomas „Rail Baltica“ ruožas yra krovinių vežimo koridoriaus „North sea-Baltic“ dalis. Sukūrus reikiamą infrastruktūrą – kelius, terminalus, logistikos centrus – bus galimybė intensyvinti linijos veiklą. Projektas leis plėsti krovinių pervežimo ir logistikos bei turizmo verslus, ekonominis gyvenimas taps intensyvesnis ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir regionuose. Bus sudarytos visos sąlygos integruotis į tarptautinį transporto tinklą. 

VIDEO: Algirdas Butkevičius įvertino geležinkelio statybas

Projektas jau dabar sulaukia nemažo įvairių šalių kompanijų dėmesio – juo domisi verslininkai iš Kinijos, Turkijos, Skandinavijos šalių, Vokietijos ir kitų valstybių.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno geležinkelio stotyje
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno geležinkelio stotyje

Apie egzistuojantį potencialą byloja ir tai, kad šiuo metu automobilių keliais Lenkijos ir Lietuvos sieną kerta apie 20 mln. tonų krovinių ir 2-3 mln. keleivių per metus. Geležinkeliais vežama tik 0,5 mln. tonų krovinių ir maždaug 15-20 tūkstančių keleivių.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ į „Rail Baltica“ projektą investavo jau beveik 110 mln. eurų nuosavų lėšų. Tai sudaro apie 37 proc. visų šiuo metu į „Rail Baltica“ statybas nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno investuotų lėšų. Viso projekto vertė siekia apie 380 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis