Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„PwC“: Vidurio ir Rytų Europai reikia efektyvesnės ir modernesnės transporto infrastruktūros

Nepaisant per pastaruosius kelerius metus pasiektos pažangos, Vidurio ir Rytų Europos šalims vis dar reikia efektyvesnės ir modernesnės transporto infrastruktūros siekiant paremti regiono ūkio augimo lūkesčius, BNS sakė audito ir konsultacijų kompanijos „ PwC“ atstovai.
Pagirių gamybos ir logistikos parkas
Pagirių gamybos ir logistikos parkas / Bendrovės noter.

Jie pažymėjo, kad siekiant skatinti investicijas į transportą ir infrastruktūrą, kelios Vidurio ir Rytų Europos šalys pasiūlė Trijų jūrų iniciatyvą, kuri turėtų palengvinti investavimą ir vystymą, kad būtų išspręsti disbalanso klausimai bei skatinamas ūkio augimas.

Vidurio ir Rytų Europai tenka 28 proc. Europos Sąjungos teritorijos bei 22 proc. gyventojų, tačiau tik 10 proc., bloko BVP.

„PwC“ pažymi, kad investicijos į transporto infrastruktūrą Trijų jūrų regione jau viršija 150 mlrd. eurų, tačiau transporto infrastruktūros finansavimo poreikis iki 2025 metų, kaip skaičiuojama, sieks 615 mlrd. eurų.

Savo parengtoje ataskaitoje („The road ahead – CEE transport infrastructure dynamics“) „PwC“ ir „Atlantic Council“ kalba apie esminius Trijų jūrų iniciatyvos iššūkius ir problemas transporto infrastruktūros srityje. Ataskaitoje analizuojamos investavimo skatinimo galimybės ir penki pagrindiniai transporto koridoriai, kurie turėtų suvaidinti ypatingai svarbų vaidmenų jungiant Trijų jūrų regiono šalis: Šiaurės jūra-Baltijos jūra, Baltijos jūra-Adrijos jūra, Reinas-Dunojus, „Orient/East-Med“ ir Viduržemio jūra.

Minėtoje ataskaitoje nurodoma, kad norint užbaigti šių transporto koridorių formavimą, daugiau nei 200-ams projektų vis dar reikia daugiau nei 384 mlrd. eurų.

Viena iš pagrindinių Trijų jūrų iniciatyvos užduočių yra sukurti efektyvų transporto infrastruktūros finansavimo procesą, kuris leistų sumažinti skirtumą tarp Rytų ir Vakarų. Šiuo metu vienam „senosios ES“ piliečiui tenka vidutiniškai dvigubai daugiau greitkelių kilometrų nei Vidurio ir Rytų Europos šalių gyventojams.

„Nepaisant pastarųjų kelerių metų pažangos, Vidurio ir Rytų Europoje vis dar yra didelis efektyvesnės ir modernesnės transporto infrastruktūros poreikis siekiant paremti mūsų augimo siekius. Atsižvelgdami į šį poreikį, mes tikimės, kad Vidurio ir Rytų Europos šalių statybų rinka augs 3,1 proc. ir per ateinančius penkerius metus pagal augimo tempą pralenks Vakarų Europą. Tam, kad tai įvyktų, mums reikės ir toliau pritraukti investicijų tiek iš viešojo, tiek ir iš privataus sektoriaus“, – sakė „ PwC“ partnerė Agnieszka Gajewska.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais