Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

R.Masiulis: pinigų trūksta ir dideliems projektams, ir kelių palaikymui

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis tvirtina, kad daug kelių projektų šiuo metu nėra vystoma todėl, kad jiems trūksta pinigų. Pavyzdžiui, nevyksta „Via Baltica“ plėtra į šiaurę, mažiau pinigų skiriama ir kelių palaikymui. Žurnalo „Valstybė“ konferencijoje jis pateikė kelis pasiūlymus, kaip būtų galima pritraukti daugiau lėšų į transporto sektorių.
Rokas Masiulis
Rokas Masiulis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

R.Masiulis atskleidė, kad Lietuvos transporto sektorius smarkiai auga ir užima vis didesnę viso bendrojo vidaus produkto dalį – šiuo metu jis sudaro 14 proc. viso Lietuvos BVP. Palyginti, Europos Sąjungos vidurkis yra 5 proc.

Ministro teigimu, tai lemia Lietuvos geografinė padėtis – „dovana, kuria turime pasinaudoti“.

„Uostuose situacija irgi gera. Turime 8 proc. augimą, turime papildomus 8 proc. jau už pirmus du mėnesius. Stebimės, nesitikėjom tokio augimo. Lietuvos pramonė labai orientuota į eksportą, ir daug jo vyksta per uostą“, – konferencijoje kalbėjo R.Masiulis.

Jo teigimu, transporto sektoriuje laukia daug didelių ir svarbių projektų, pavyzdžiui, „Rail Baltica“, jūrų uosto vystymas, be to, aviacijos plėtojimas.

„Vilniaus oro uostas jau beveik pasiekė 5 mln. keleivių. Tai yra ta riba, po kurios oro uostas tampa labai įdomus aviacijos bendrovėms. Vilniui nedaug trūksta iki tų 5 mln., šiemet pasieks“, – aiškino R.Masiulis.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Vilniaus oro uostas
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Vilniaus oro uostas

Be to, ministro teigimu, reikia rasti aiškesnį kelių finansavimo modelį. „Galėčiau vardinti daugybę projektų, kuriems šiandien nėra lėšų. Kelių palaikymas taip pat sumažintas dėl lėšų trūkumo“, – dėstė jis.

Pavyzdžiui, nėra vystomas „Via Baltica“ projektas į šiaurę – vyksta tik plėtros į pietus darbai.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Keturių eismo juostų automagistralės „Via Baltica“ atidarymas
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Keturių eismo juostų automagistralės „Via Baltica“ atidarymas

Ministro teigimu, norint pritraukti daugiau lėšų į kelių statybą, reikėtų pakeisti Lietuvos automobilių kelių direkcijos statusą į valstybės įmonę, nes tokiu atveju ji galėtų skolintis ir įvesti elektroninės rinkliavos (angl. e-toll) sistemą.

„Už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą bus sąžiningai sumokėta. Galėsime surinkti papildomai 70 mln. eurų. Mūsų transportininkai tam neprieštarauja, nes jie dažniausiai Lietuvoje važiuoja trumpus atstumus, o moka vinjetės kainą tokią, lyg važinėtų visą laiką. Tikimės, kad pavasario Seimo sesijoje projektas bus priimtas“, – dėstė R.Masiulis.

Jis taip pat pabrėžė, kad Lietuva turėtų aktyviai vystyti 5G: „Norime, kad Lietuva būtų tarp pirmaujančių šalių, kurios dalyvauja projekte. Norime, kad interneto ryšys būtų kiek įmanoma greitesnis, norime perkelti direktyvas ir sumažinti kainas. Manome, kad tai turi didelę perspektyvą. (…) Mes turime pakeisti savo įstatymus ir taisykles, kad skatintume šią sritį.“

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./5G mobilusis ryšys
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./5G mobilusis ryšys

Kitas projektas, kuriam reikės finansavimo, yra žvyrkelių asfaltavimas. Planuojama artimiausiu laikotarpiu išasfaltuoti maždaug tūkstantį kilometrų kelių. Šiuo metu Lietuvoje yra apie 7 tūkst. kilometrų žvyrkelių.

„Jeigu neišasfaltuosim žvyrkelio, niekas nenorės gyventi provincijoje. Jeigu norime išlaikyti regionus, reikia padaryti bent minimalų planą“, – kalbėjo R.Masiulis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kokias tvoras ir kodėl šiemet renkasi namų savininkai?
Reklama
Daugiau Pliusų sporto entuziastams:„Gym+“ vėl plečiasi
Reklama
„Teleloto“ naujienos ne tik tarp vedėjų: nuo šiol laimės visi studijos žaidėjai
30 metų su ypatingais vaikais dirbanti mokytoja Irutė: neįsivaizduoju, kaip galime skirstyti vaikus