„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

R.Sinkevičius: bus sprendžiama dėl „Lietuvos jūrų laivininkystės“ ateities, neatmetama bankroto galimybė

Susisiekimo ministerijos, „Lietuvos geležinkelių“ ir didžiausio kreditoriaus SEB banko vadovai ketvirtadienį svarstys finansinių sunkumų turinčios ir su tiekėjais nebegalinčios atsiskaityti „Lietuvos jūrų laivininkystės“ (LJL) veiklos perspektyvas. Pasak ministro Rimanto Sinkevičiaus, neatmetama, kad gali būti vėl inicijuojamas įmonės bankrotas.
AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“
AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Rytoj (ketvirtadienį – BNS) ketvirtą valandą aš esu pasikvietęs SEB banko Lietuvoje prezidentą (Raimondą Kvedarą – BNS) ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinį direktorių (Stasį Dailydką – BNS), kuris grįžta iš konferencijos Austrijoje, ir mes turėsime prie to klausimo ką nors (padaryti – BNS). Variantai yra trys: veiklos tęsimas, jeigu komercija arba rinka nerodo, kad ji yra perspektyvi, tai yra veiklos stabdymas, išsiparduodant turtą. Ir trečias variantas yra bankroto procedūra“, – BNS sakė R.Sinkevičius.

„Jeigu nematome kitų išeičių, prie to (bankroto – BNS) reikės grįžti“, – pridūrė ministras.

LJL vadovas Sigitas Dobilinskas BNS teigė, kad šiuo metu įmonės padėtis yra sudėtinga, tačiau jis neprognozavo jos perspektyvų.

„Sunkiai sekasi, verčiamės labai sunkiai, nes kompanijos jau keturi laivai stovi be krovinių, vienas vykdo komercinį reisą. Rinka kiekvieną dieną blogėja, dėl kompanijos ateities apsipręsti yra labai sunku. Žiūrim, kaip būtų galima išlįsti, bet kol kas nėra galimybių, kad būtų galima pasakyti, kad dirbsim ir bus viskas gerai“, – BNS sakė S.Dobilinskas.

Egidijaus Jankausko, dienraščio „15 minučių“ nuotr./Sigitas Dobilinskas
Egidijaus Jankausko, dienraščio „15 minučių“ nuotr./Sigitas Dobilinskas

Susisiekimo ministerija liepą buvo iniciavusi įmonės bankrotą, nes ji buvo nemoki – jos įsipareigojimai gegužės pabaigoje sudarė daugiau kaip pusę įmonės turto. Tačiau susitarus su SEB banku dėl beveik 15 mln. eurų paskolos atidėjimo iki kitų metų balandžio, bankroto procedūros buvo sustabdytos.

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, kuri rugpjūtį LJL paskolino 3 mln. eurų ir rugsėjo pabaigoje tapo didžiausia LJL akcininke, atliko laivybos įmonės auditą. Geležinkelių vadovas S.Dailydka anksčiau BNS sakė, kad iki metų pabaigos LJL veiklai gali reikėti dar apie 4 mln. eurų.

Pasak neoficialių BNS šaltinių, SEB bankas nesutinka nurašyti bent dalį LJL paskolų ir tokiu būdu padėti įmonei atsigauti. Iš esmės bendrovė yra panašioje padėtyje, kaip vasarą, kai ji visiškai nebeturėjo pinigų veiklai, ir buvo inicijuotas jos bankrotas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Laivas „Deltuva“
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Laivas „Deltuva“

Kol kas vienintelė kliūtis skelbti bankrotą yra tarptautinės jūrų teisės reikalavimas, kad bankroto atveju bendrovės laivai negali likti be įgulos – juose turi būti minimalus jūrininkų skaičius. Lietuvoje kol kas nėra teisės aktų, numatančių, kas finansuotų tokių laivų įgulų darbą.

LJL birželio pabaigoje turėjo 19,8 mln. eurų skolų, pirmąjį pusmetį ji patyrė 4,2 mln. eurų nuostolių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“