Projekto techninį ir ekonominį vertinimą atlikusi įmonė „Aecom“ preliminariai įvertino žemės išpirkimo bei statybos darbų kainas ir nurodė, kad „Rail Baltica 2“ vėžė Lietuvoje kainuos 4,4 mlrd. litų – kelis kartus daugiau nei šiuo metu statomos „Rail Baltica“ vėžės nuo Lenkijos-Lietuvos sienos iki Kauno vertė, siekianti apie 1,3 mlrd. litų.
Pasak portalo, „Rail Baltica 2“ rangovų konkursus skelbs bendra Baltijos valstybių įmonė, o užsakymai dėl didelės apimties turėtų sudominti ne tik Lietuvos, Latvijos, Estijos, bet ir dideles tarptautines statybų bendroves.
Statybų bendrovės „Mitnija“, kuri kartu su „Kauno tiltais“ yra laimėjusi „Lietuvos geležinkelių“ užsakymą dėl „Rail Baltica“ geležinkelio ruožo, plėtros direktorius Aurelijus Braželis eversus.lt teigė, kad bendrovė dalyvaus „Rail Baltica 2“ statybose.
„Dabar jau nėra skirtumo, kur dalyvauti viešuosiuose pirkimuose – Latvijoje ar Estijoje, nes visur galioja bendros Europos Sąjungos viešųjų pirkimų teisės normos“, – sakė A.Braželis.
Baltijos valstybės bei Lenkija ir Suomija rugsėjo viduryje po sunkių derybų su Estija pasirašė deklaraciją dėl bendros įmonės kūrimo. Geležinkelis turėtų sujungti Helsinkį, Taliną, Rygą, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno.
Bendras „Rail Baltica“ trasos ilgis Lietuvoje – apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų.