„Rail Baltica“ geležinkelio, kuris turėtų sujungti Varšuvą su Talinu ir kirstų Lietuvos bei Latvijos valstybes, statybos turėtų būti baigtos 2026-aisiais.
„Rail Baltica“ geležinkelio eksploatavimo plane numatyta, kad traukiniai kursuos bent kas dvi valandas: abiem kryptimis per dieną važiuos po aštuonis greituosius traukinius, o naktį numatyti papildomi du ekspreso traukiniai.
Ištyrė keliautojų lūkesčius
Pasak „Lietuvos geležinkeliai“ komunikacijos projektų vadovo Domo Jurevičiaus, kokie bus galutiniai kelionių tvarkaraščiai, nuspręs geležinkelio operatorius, atsižvelgęs į dieninių ir naktinių maršrutų paklausą.
Jo teigimu, tikimasi, kad naktiniai maršrutai bus aktualūs visų rūšių keliautojams, kurie važiuos ilgus atstumus, pavyzdžiui, Talinas-Ryga-Kaunas-Varšuva-Berlynas ir Vilnius-Kaunas-Varšuva-Berlynas.
„Yra atliktas tyrimas apie tai, kodėl žmonės domisi naktiniais traukiniais. Daugeliui žmonių nepatinka rytais vykti į oro uostą, kai kurie bijo skrist. Be to, žmonės vis dažniau kalba apie aplinkosaugos aspektą“, – sako D.Jurevičius.
Kelionės miegant
Be to, naktinis traukinys turi dažnai pamirštamą pranašumą, kai keliautojas vežamas jam miegant. Taip keliaudamas poilsiautojas gali sutaupyti išlaidas viešbučiui, o tai svarbu, jeigu kelionės biudžetas yra ribotas.
D.Jurevičius atkreipia dėmesį, kad naktinių traukinių maršrutais domisi ir verslo keliautojai.
„Pavyzdžiui, verslininkui iš Lietuvos, kuris turi būti posėdyje Berlyne kitą rytą, naktinis traukinys būtų vienas iš patraukliausių sprendimų, kuris leistų išvengti atvykimo prieš dieną ir nemokėti už nakvynę viešbutyje“, – sako D.Jurevičius.
Naktinių traukinių sėkmė
Austrijos įmonė OBB prieš tris metus išplėtė naktinių traukinių paslaugas, perimdama pusę maršrutų iš „Deutsche Bahn“.
Šiuo metu naktiniai traukiniai, praminti „nightjet“, aptarnauja keleivius, važiuojančius maršrutais iš Hamburgo, Berlyno, Miuncheno ir Diuseldorfo, į Austriją, Šveicariją ir Italiją.
Kitos įmonės partnerės padeda užtikrinti maršrutus į Lenkiją, Vengriją ir Kroatiją.
OBB paskelbė, kad šios naktinės keleivinių traukinių paslaugos yra sėkmingos – bilietų pardavimai auga, o per metus naktiniais reisais keliauja daugiau nei 1,4 milijono keleivių.
Ekologiškos kelionės
Grupė europarlamentarų iš Vokietijos ir Prancūzijos ragina plėtoti naktinių traukinių paslaugas tarp Europos miestų.
Pagrindinė priežastis – ekologija.
Traukiniai, kurie važiuoja elektrifikuotomis linijomis, pagal bendrąjį suvartojimą, skaičiuojamą vienam keleiviui, palyginti su kitomis transporto rūšimis išskiria mažiau anglies dvideginio, azoto oksidų ir kietųjų dalelių ir turi mažiausias energijos sąnaudas.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.