Statybų darbai vyksta dvejose ruožo atkarpose Latvijos sienos link – 10 km atkarpoje Šveicarija–Žeimiai ir 17,7 km atkarpoje Žeimiai–Šėta. Didžiausias progresas pasiektas pirmojoje – čia baigiamos įrengti dvi gyvūnų praginos, baigiamas statyti tunelis šalia Čiūdų gyvenvietės, įpusėjo ir tilto per Lankesos upę statybos ir kiti sankasos įrengimui reikalingi darbai. Tuo tarpu atkarpoje Žeimiai–Šėta beveik užbaigti visi paruošiamieji darbai geležinkelio sankasos ir inžinerinių statinių statyboms.
„Strateginis Lietuvai ir visai Europai „Rail Baltica“ projektas šiandien yra aktyvių statybų etape. Dirbame su unikalaus masto projektu, reikalaujančių nestandartinių sprendimų. Tad nuolatinis bendradarbiavimas su darbus atliekančiais rangovais yra neatsiejama kasdienio darbo dalis“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.
Skaičiuojama, kad vien atkarpoje nuo Šveicarijos iki Žeimių inžineriniams statiniams prireiks papildomai iškasti apie 1,5 mln. kubinių metrų grunto, o statiniams reikės apie 2,5 tūkst. tonų armatūros bei 25 tūkst. kubinių metrų betono.
Anot Gedimino Gribulio, „Fegda grupės“ generalinio direktoriaus, iššūkiai šiame ruože – gilios iškasos, aukšti pylimai, aukštas gruntinio vandens lygis: „Darbų metu iškasami išties dideli grunto kiekiai, kurio logistika nėra standartinė lyginant su įprastais projektais. Šiuo metu statybose dirba apie 300 žmonių. Darbų apimtims didėjant darbuotojų skaičius statybvietėse augs iki 450.“
Naujo geležinkelio sankasą ir inžinerinius statinius stato jungtinės veiklos partneriai „Fegda“ ir „Tilsta“. Bendra sutarčių vertė – 165,54 mln. eurų (be PVM).
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.