Bendra Baltijos valstybių įmonė „RB Rail“ su Europos Komisijos (EK) Inovacijų ir tinklų vykdomąja agentūra (INEA) pasirašė dotacijų sutartį dėl 191 mln. eurų paramos, iš kurios 180 mln. eurų teks Lietuvai, pranešė „RB Rail“.
Pasak jo, lėšos bus skirtos 55 kilometrų ilgio ruožo nuo Kauno link Latvijos sienos statybai, signalizacijai ruože nuo Lenkijos iki Kauno įrengti, studijai dėl galimybės ištiesinti pastarąjį ruožą, taip padidinant vėžės greitį. Įrengus signalizaciją, keleiviniai traukiniai galės važiuoti 120 kilometrų per valandą greičiu, o ištiesinus kelią, jų greitis galėtų siekti 240 km.
Penktadienį pasirašyta sutartis numato, kad parama skiriama pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę CEF (angl. Connecting Europe Facility), kurios lėšas „Rail Baltica“ projektui nuspręsta skirti šių metų vasarą.
Latvijai iš šio paramos paketo bus skirta 490 tūkst. eurų, Estijai – 11 mln. eurų ES paramos.
Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ rizikavo negauti šios paramos, laiku nepasirašiusi sutarties dėl „Rail Baltica“ projekto viešųjų pirkimų tvarkos. Dokumentą „Lietuvos geležinkelių“ vadovas pasirašė tik po to, kai buvo pagrasinta, kad Europos Komisija gali sustabdyti projekto finansavimą.
Projektui, kurio vertė sieks apie 5 mlrd. eurų, ES 2014-2020 metais gali skirti iki 85 proc. lėšų. Pernai „Rail Baltica“ Lietuvoje skirta 106 mln. eurų ES paramos.