„Rail Baltica“ stotis Rygos oro uoste gali kainuoti 250–280 mln. eurų

Baltijos šalių europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ stoties Rygos oro uoste statyba gali kainuoti 250–280 mln. eurų, o tačiau konkreti jos sąmata paaiškės vėliau, pranešė projekto įgyvendinimą Latvijoje koordinuojančios valstybės įmonės „Eiropas Dzelzcela Linijas“ vadovas.
Rygos oro uostas
Rygos oro uostas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Rail Baltica“ projektas Rygos oro uoste yra unikalus, nes tai yra pirmasis keleivių stoties statybos projektas nuo 1937-ųjų, taip pat pirmasis geležinkelio viaduko ir geležinkelio linijos, kurios vėžė – 1435 milimetrai, projektas“, – sakė Kasparas Vingris.

Pasak jo, stoties pastatas būtų trijų lygių. Pirmame lygyje būtų privažiavimo kelias, antrame – laukimo salės ir bilietų kasos, taip pat jungtis su oro uosto pastatu. Trečiajame lygyje būtų įrengta keleivinio traukinio platforma.

Numatoma statybos darbų kaina – 250–280 mln. eurų, iš kurių 85 proc. sudarytų Europos Sąjungos, 15 proc. – Latvijos iždo finansavimas. Statybos sutartį planuojama pasirašyti iki 2020 metų pabaigos, o statybos darbai turėtų būti pradėti 2021 metais.

„Rail Baltica“ yra europinio standarto (1435 mm) elektrinė geležinkelio vėžė, skirta keleiviams ir kroviniams vežti, kuri drieksis nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio. Geležinkelis bus 870 kilometrų ilgio, „Rail Baltica“ projekto Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sąmata vertinama maždaug 5,8 mlrd. eurų.

Šiuo metu vyksta pagrindinės „Rail Baltica“ linijos projektavimas, geležinkelis turėtų pradėti veikti 2026 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis