Šiuo metu numatoma, kad geležinkelis bus nutiestas už 5,8 mlrd. eurų. VŽ skaičiavimu, tai reiškia, kad vieną kilometrą geležinkelio ketinama nutiesti už maždaug 6,5 mln. eurų. Tačiau Europos audito rūmai skaičiuoja, kad vidutinė greitųjų geležinkelių kaina Europoje yra 25 mln. eurų už kilometrą.
Bendrovė „RB Rail“ tvirtina, kad yra objektyvių veiksnių, kurie leidžia tikėtis, jog Baltijos šalių projektas kainuos pigiau.
BNS primena, kad Lietuvos, Latvijos ir Estijos auditorių atliktas auditas nustatė valdymo trūkumų įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą. Dėl jų esą kyla rizika, jog bus viršytas sutartas biudžetas, o pats projektas nebus įgyvendintas laiku iki 2026 metų.
Valstybės kontrolės sausį paskelbtame pranešime teigiama, kad projektų vykdytojams iki šiol nepavyko laikytis sutarto veiklos laiko grafiko ir numatyto biudžeto.
Projektą įgyvendinanti bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos bendrovė „RB Rail“ tvirtina, kad jau imtasi veiksmų, kurie padėtų pasiekti pokyčių auditorių įvardytose srityse.
„Rail Baltica“ yra 870 kilometrų ilgio europinio standarto elektrinė geležinkelio vėžė, skirta keleiviams ir kroviniams vežti, ji drieksis nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos pasienio.