Remigijus Šimašius: taksi versle velnias koją gali nusilaužti, „Uber“ tai pakeis

Vilniaus meras Remigijus Šimašius įsitikinęs, kad naujoji dalinimosi paslauga „Uber“, kai nuvažiuoti iš vienos miesto vietos į kitą galima nebūtinai išsikvietus taksi, tik pagerins susisiekimą sostinėje. Jo teigimu, vietos užteks ir taksi verslui, tik jis turėsiąs pasitempti.
Vilniaus meras Remigijus Šimašius
Vilniaus meras Remigijus Šimašius / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Antradienį sostinės savivaldybė paskelbė, kad R.Šimašius susitiko su didžiausios pasaulyje dalijimosi transportu platformos „Uber“ atstovu Alexanderiu Lobovu ir apsikeitė pasirašytu pasitikėjimo memorandumu. Susitarta, kad netrukus Vilniuje pradės veikti bandomoji dalijimosi automobiliais programa. 

Kai kuriuose pasaulio miestuose ši paslauga itin populiari, tvirtina meras. „Niujorke, San Fransiske šita paslauga naudojasi labai daug žmonių, bet naudojasi ir taksi. Vilniečiai pasigenda tokios paslaugos Vilniuje. Ir mano, ir pačios kompanijos iniciatyva buvome susitikę, tarėmės, kad „Uber“ ateitų į Vilnių kaip paslaugos teikėja. Šiandien pasirašėme memorandumą, pagal kurį įmonė artimiausiu metu pradės bandomąjį projektą“, – teigė meras.

Kol kas projektas – tik bandomasis, nes iki šiol nėra sutvarkyta teisinė aplinka tokioms paslaugoms.

„Bendrovė veikia daugelyje šalių, tad jų noras yra, kad teisinis reguliavimas būtų kiek įmanoma panašesnis, jie nori labai aiškaus įtvirtinimo įstatymuose, kad dalintis dalykais, objektais yra normalu ir gerai.

Be to, yra mažesnių aspektų. Bet kiek suprantu, jie jau kalbėjosi su Mokesčių inspekcija, kad mokesčių mokėjimas iš esmės yra galimas, skaidrus, šita problema lyg ir išspręsta. Bet gal tai galėtų būti dar paprasčiau – jeigu kažkas kompanijos standartus atitinka ir gali su tuo vardu vežti keleivius, mokesčius galėtų sumokėti kuo paprasčiau. Tada daugiau žmonių galės rinktis tos paslaugos teikimą“, – sakė meras.

VIDEO: Vilniaus meras Remigijus Šimašius apie UBER atėjimą

Ypatingų palengvinimų kompanijai Vilniaus meras nežada, bet kadangi tai nebus taksi paslauga, tai ir reikalavimai būsią kiek kitokie. R.Šimašius sako kol kas negalįs atsakyti, kiek dabartinių taksistų galbūt mes savo darbą ir imsis naujosios veiklos, o kiek tik rytais ar vakarais pavežės kaimynus iš ar į savo rajoną.

Niujorke, San Fransiske šita paslauga naudojasi labai daug žmonių, bet naudojasi ir taksi. Vilniečiai pasigenda tokios paslaugos Vilniuje, – teigė R.Šimašius.

Privilegijų šios paslaugos teikėjai važiuoti A juosta, jei keleivių mažiau nei keturi, neturės, negalės jie ir sustoti paimti keleivių pakeliui. O jei paslauga išpopuliarės, vakarinių ar rytinių spūsčių metu automobilių srautas galėtų sumažėti šimtais ar net tūkstančiais, tai turės įtakos spūstims.

Pasak mero, naujoji paslauga užtikrins ir saugumą – atsekti, kas su kuo ir kada važiavo, yra lengva. „Blogiems žmonėms pagauti priemonės yra daug modernesnės, nei įprasta“, – tikino R.Šimašius.

Įdomu ir tai, kad Vilniuje „Uber“ turi savo paslaugų vystymo centrą – inžinierius ir programuotojus, bet neteikė paslaugų. Bendrovė jau nuo šiandien tikina pradedanti rinkti vairuotojus, kurie galės pradėti teikti šią paslaugą.

Norint naudotis šia paslauga, reikia ir vairuotojui, ir keleiviui savo mobiliajame telefone turėti specialią programėlę, kuri padės keleiviui išsikviesti vairuotoją. Viskas veikia ne pagal taksi skaitiklio, o GPS duomenis, suskaičiuojama, kiek kilometrų nuvažiuojama ir nuo keleivio sąskaitos nuskaičiuojama atitinkama pinigų suma. Taip pat galima įvertinti paslaugą, vairuotojams – keleivius.

Taksi bendrovių atstovai kol kas naujaisiais konkurentais tikrai nesidžiaugia. Pasak Taksi paslaugų tiekėjų asociacijos prezidento Ričardo Kriukovo, tai įneš chaoso susisiekimo sistemoje.

VIDEO: „Uber“ atstovas papasakojo apie plėtrą Lietuvoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis