Registrų centro duomenimis, stambiausiu „Vitras-S“ akcininku tapo bendrovė „R-hold“, kurios vienintelis akcininkas yra P.Naidionovas, nuo pernai birželio užimantis „Vitras-S“ vadovo pareigas.
P.Naidionovas nuo komentarų apie „Vitras-S“ savininkų pasikeitimą susilaikė. Jis BNS teigė, kad daugiau informacijos bendrovė pateiks pranešime žiniasklaidai kitą savaitę.
Pasikeitus savininkams, keisis ir „Vitras-S“ pavadinimas – įmonė rugsėjo 1 dieną Registrų centrui pranešė keičianti pavadinimą į „Top Rails“.
„Vitras-S“ galimybes dalyvauti „Lietuvos geležinkelių“ konkursuose pastaraisiais metais temdė nepalankios vyriausybinės strateginius sandorius tikrinančios komisijos išvados – „Skinest Rail“ grupė 2018 metais buvo pripažinta neatitinkančia nacionalinio saugumo interesų.
Tuomet komisija nustatė, kad „Skinest Rail“ savininkas estas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis.
Nepalanki vyriausybinės komisijos išvada reiškė, kad „Vitras-S“ negalėjo remontuoti ar statyti strategiškai svabių objektų, tačiau bendrovė toliau galėjo dalyvauti kituose „Lietuvos geležinkelių“ konkursuose.
„Vitras-S“ pateikė geriausią pasiūlymą atstatyti 19 kilometrų ilgio geležinkelio ruožą iš Mažeikių į Latvijoje esančią Rengę, tačiau sudaryti sutartį su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašyti galėjo tik po to, kai Vyriausybė nustatė, jog 2008 metais išardytas Rengės ruožas nėra laikomas svarbiu nacionaliniam saugumui.
BNS žiniomis, pasikeitus savininkui, „Vitras-S“ jau laimėjo Radviliškio geležinkelio stoties trečiojo kelyno pertvarkymo konkursą.
„Lietuvos geležinkeliams“ kreipusis į strateginius sandorius tikrinančią komisiją dėl naujojo akcininko, komisija šią savaitę pateikė „Vitras-S“ palankią išvadą.
Birželio 16 dienos eilinio visuotinio akcininkų susirinkimo dokumentai rodo, kad P. Naidionovo kontroliuojamai „R-hold“ priklauso 99 proc. „Vitras-S“ akcijų.
Tuo metu 2019-ųjų finansinėje „Vitras-S“ ataskaitoje nurodoma, jog metų pabaigoje 84 proc. įmonės akcijų valdė Estijos „Skinest Rail“, likusius 16 proc. – fiziniai asmenys.
Praėjusiais metais „Vitras-S“ pajamos padidėjo daugiau nei 2,6 karto iki 11,625 mln. eurų, ataskaitoje nurodoma, kad tai daugiausiai lėmė 11,4 mln. eurų vertės Rengės ruožo atstatymo sutartis su „Lietuvos geležinkeliais“. Ruožo atstatymo darbus „Vitras-S“ baigė pernai metų pabaigoje.
Įmonė pernai uždirbo 1,882 mln. eurų grynojo pelno, kai 2018 metais buvo patyrusi 956,9 tūkst. eurų nuostolį.