„Apie norą dalyvauti projektuose girdžiu seniai. Nei jie pirmi, nei paskutiniai iš užsienio kompanijų. Nežinau, ar jiems, vienas dalykas, bus įdomu, ir ar jie atitiks europinius integracinius kriterijus“, – BNS sakė Rimantas Sinkevičius.
Pasak jo, Kinijos kompanija galėtų dalyvauti konkursuose su vietos partneriais, tačiau neaišku, kaip būtų su kinų darbuotojais.
Pasak jo, Kinijos kompanija galėtų dalyvauti konkursuose su vietos partneriais, tačiau neaišku, kaip būtų su kinų darbuotojais.
„Žinoma, pasaulis yra dabar labai judrus, globalus, galima atrasti tarpininkų, per kuriuos dalyvauti, bet norint dalyvauti, turėti, kas gi tą projektą vykdys. (...) Norint trečiųjų šalių piliečiams gyventi ir dirbti legaliai Lietuvoje, reikia atitikti tam tikras sąlygas“, – aiškino ministras.
Jis taip pat atmetė spėliones, jog Kinija galėtų būti investuotoja į „Rail Baltica“ ir tapti projekto partnere: „Projektas bus vykdomas 85 proc. iš europinių lėšų ir investicijų kaip ir nelabai reikia – 15 proc. turim patys susikrapštyti. O pasiskolinti gi dabar nėra problemos“.
Advokatų kontoros „Glimstedt“ advokatas Deividas Soloveičikas BNS teigė, kad Kinijos bendrovė galėtų dalyvauti viešuosiuose pirkimuose, tačiau įmonė turėtų įrodyti, kad jos sertifikatai atitinka europinius reikalavimus.
„Apribojimų nėra, iš tikrųjų viskas remiasi tuo pačiu lygiateisiškumo principu. Apribojimai galėtų pasireikšti tik reikalavimais, kurie nustatomi, siekiant patikrinti kvalifikaciją arba atitikimą techninių parametrų. Tai dažnai susiję su kažkokių dokumentų atitikimu. Pavyzdžiui, statybos vadovo atestatas ar atestacija yra lygiavertė pagal Europos Sąjungos ar Lietuvos reikalavimus“, – BNS teigė D.Soloveičikas.
Pasak teisininko, trečiųjų šalių bendrovės, norėdamos atitikti reikalavimus, arba steigia antrines įmones ir gauna atestatus šalyje, arba įrodo savo sertifikatų atitikimą ir dalyvauja konkursuose tiesiogiai.
Kinijos bendrovės atstovai sausį ketina atvykti į Lietuvą susipažinti su „Rail Baltica“ projektu. Tikslaus vizito tikslo „Lietuvos geležinkeliai“ teigia nežinantys, tačiau įmonės vadovas Stasys Dailydka spėja, kad bendrovė galbūt norėtų dalyvauti rangovų konkursuose.
„China Railway Corporation International“ yra Kinijos geležinkelių operatorės „China Railway Corporation“ (CRC) antrinė įmonė. CRC turi apie 5,7 tūkst. traukinių stočių ir parduoda daugiau nei 4 mln. bilietų per dieną.
Kinijos pramonės korporacija „China Merchants Group“ (CMG) lapkričio pabaigoje Pekine pasirašė sutartį su „Lietuvos geležinkeliais“ dėl ekspedijavimo ir logistikos įmonės kūrimo.
Be to, CMG ketina Klaipėdoje steigti logistikos parką, investuoti į jūrų uostą ir tapti vieno iš terminalų valdytoja bei potencialia tolesnės uosto plėtros partnere. Ji taip pat derasi su tarptautine uostų terminalų operatore „Terminal Investment Limited“ dėl investicijų į vieną didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių „Klaipėdos Smeltė“.
Pekino bendrovė „Beijing Energy Investment Holding“ į kogeneracinę jėgainę Kaune norėtų investuoti 300-400 mln. eurų.