Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Roko Masiulio šuolis: iš stabilios energetikos į interesų karo lauką

Kandidatui į susisiekimo ministro kėdę Rokui Masiuliui katino dienos baigiasi, juokauja jį pažįstantys žmonės. Nors jo darbas Energetikos ministerijoje vertinamas teigiamai, tačiau su tuo, kas laukia netolimoje ateityje, – net lyginti nepavyksta.
Energetikos ministras Rokas Masiulis su žmona Lina
Energetikos ministras Rokas Masiulis su žmona Lina / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Tai buvo dėkinga kadencija – krito naftos, degalų, dujų, elektros, biokuro kainos. Tad ir visuomenės nepasitenkinimo nebuvo“, – neseniai susitikime su žurnalistais prasitarė vis dar energetikos ministras.

Jis teisus – kova su „Gazprom“ dėl aukštų dujų kainų jau baigiama pamiršti, suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas veikia be trikdžių, atidarymo juostelių per kadenciją perkirpta ne viena. O elektros ir šildymo kainos linkusios tik mažėti.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Suskystintų gamtinių dujų laivas-saugykla „Independence“
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Suskystintų gamtinių dujų laivas-saugykla „Independence“

Bet dabar bus kitaip. „Susisiekimo ministerijai pavaldžios įmonės – tai nemėžtos Augėjo arklidės“, – juokaujama, kai kalbama apie valstybe valstybėje tapusius „Lietuvos geležinkelius“, traukinių beveik nesulaukiančią „Rail Baltic“ vėžę, sujungimo bijančias valstybines kelių priežiūros įmones, kone monopolija virtusį kelių tiesimo verslą, į privatininko rankas stumiamus oro uostus. O štai Klaipėdos jūrų uoste R.Masiuliui turėtų būti lengviau – jis yra buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas, prižiūrėjo ir SGD terminalo statybas.

S.Dailydkos galvos neužteks

Vienas iš didžiausių iššūkių R.Masiuliui – įvesti kontrolę į valstybe valstybėje vadinamus „Lietuvos geležinkelius“. Tai – ne tik generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos likimo pareigose klausimas. Pakeitus jį problemos neišnyks.

Anksčiau dešimtis milijonų per metus valstybei dividendais skyrusi įmonė dabar vos sukrapšto pusę milijono. Viešieji pirkimai, vidaus sandoriai – tamsioji valstybinės bendrovės pusė. Pavyzdžiui, praėjusiais metais įmonė įsigijo paslaugų iš sau priklausančių bendrovių už 88 milijonus eurų, o patikrinti sandorių realiai niekas negali.

Roberto Šalčiūno nuotr./Traukinys 92/91 Vilnius – Sankt Peterburgas – Vilnius įvairiais laikotarpiais.
Roberto Šalčiūno nuotr./Traukinys 92/91 Vilnius – Sankt Peterburgas – Vilnius įvairiais laikotarpiais.

Giminystės saitai plačiai apraizgę „Lietuvos geležinkelius“. Be to, keleivių ir krovinių vežimo atskyrimas – dar viena pertvarka, kuriai, tikėtina, bus daug prieštaraujančių. Primesti savo tvarkos čia nepavyko ir liberalams.

Be to, R.Masiulio pastangų reikės ir suvaldant visą „Rail Baltic“ projektą, dėl kurio Lietuvai ne kartą grasino Europos Komisija.

Ar bus sujungtos įmonės?

Dabar valstybei priklauso 11 kelių priežiūrios bendrovių. Jos yra Susisiekimo ministerijos pavaldume. Anksčiau ne kartą siūlyta jas sujungti į vieną ir taip sutaupyti lėšų, tačiau to nepavyko padaryti nė vienai valdžiai. Todėl regioninės įmonės ir toliau lieka už reformos ribų.

Nuo R.Masiulio priklausys, ar daugiau skaidrumo atsiras kelių remonto konkursuose. Valstybės auditoriai ne kartą perspėjo, kad kelių tiesimo ir remonto versle pyragą dalinasi trys privačios įmonės, o viešieji konkursai remontuoti kelius dažnai skendi įtarimų rūke.

Oro uostai ir paštas

Valstybė oro uostus ketina perduoti privačiam koncesininkui, tam greitai bus skelbiamas konkursas. Tačiau ar tai nepaveiks oro uostų kainų? Nerimą kelia ir nuostolingo Kauno oro uosto likimas. Jei jį paliktų pigių skrydžių bendrovė, būtų dar sudėtingiau.

Oro uosto nuotr./Kauno oro uostas
Oro uosto nuotr./Kauno oro uostas

Pelningai bandantis dirbti „Lietuvos paštas“ turiu per 100 skyrių provincijoje, tačiau ar ryšis ministras uždaryti bent dalį, o taip pat ir atleisti dalį žmonių, parodys jau netolima ateitis.

Pagaliau, neaišku, ar naujo ministro vedama ministerija imsis kurti transporto holdingą, kuriai priklausytų visos valstybinės transporto įmonės.

Vienaip ar kitaip, R.Masiulis pelnytai užsitarnavo reformatoriaus titulą. Be to, žinant jo palaikymą prezidentūroje, lieka tikėtis, kad bus naujovių ir beveik neklibintoje transporto sistemoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug