Abiejų šalių atstovai patvirtino, jog pasiektas toks kompromisas, pranešė Lenkijos naujienų agentūra PAP.
Lenkijos infrastruktūros ir statybos ministerijos atstovė Elžbieta Kisil pranešė, kad Rusijos atstovai atsiuntė laišką, kuriame sutinka su ministerijos pasiūlymu, kad iki vasario vidurio vežėjai, kurie į Rusiją įvažiavo pabaigusių galioti leidimų pagrindu, galėtų be kliūčių palikti šalį.
„Rusija netrukdys Lenkijos vežėjams palikti jos teritoriją“, – teigė ministerijos atstovė.
Varšuvoje pirmadienį prasideda dvi dienas truksiančios Lenkijos ir Rusijos atstovų derybos dėl leidimų vežėjams. Jos turėjo prasidėti praėjusį ketvirtadienį Gdanske, tačiau Rusijos delegacija į jas neatvyko.
Problema kilo dėl to, kad Rusijos ir Lenkijos transporto žinybos nesugebėjo laiku susitarti dėl leidimų vežėjams 2016 metais skaičiaus. Be to, Lenkija nepatenkinta Rusijos įdiegta nauja krovinių gabenimo kontrolės sistema, kuria, anot Varšuvos, siekiama apriboti kitų šalių, taip pat ir Lenkijos, vilkikų įvažiavimą į jos teritoriją.
Lenkijos infrastruktūros viceministras Jerzy Schmidtas praėjusią savaitę pareiškė, jog jei susitarti su Maskva nepavyktų, Lenkija gali uždrausti Rusijos vilkikams įvažiuoti į šalį, taip apribodama jų galimybes patekti į kitas Europos Sąjungos valstybes.
Rusijos transporto viceministras Nikolajus Asaulas pirmadienį pareiškė, esą „Lenkija, pasinaudodama savo geografiniais privalumais ir tranzito potencialu, šantažuoja Rusiją, neišduodama leidimų Rusijos vežėjams.“
Jo žodžiais, dėl to Rusijos vilkikai nuo vasario 1 dienos negali įvažiuoti į Lenkiją, o Lenkijos vilkikai – į Rusiją.
„Iš Lenkijos į Rusiją ir priešinga kryptimi vilkikais beveik nieko negabenama. Šios rinkos negalima lyginti su pervežimų iš Vakarų Europos per Lenkiją rinka, todėl Rusijos vežėjams reikia daug dvišalių leidimų. Tuo tarpu Lenkijos vežėjams reikia daug trišalių leidimų, kad jie galėtų gabenti krovinius iš Vakarų Europos į Rusiją ir atgal“, – agentūrai „Interfax“ sakė Rusijos bendrovės „Sovtransavto“ vadovas Vladimiras Tianas.