Rusijos oro linijos turėjo sustabdyti pusę skrydžių su orlaiviais „Airbus neo“

Kas antras „Airbus A320 / A321 neo“ lėktuvas nustojo skraidyti Rusijoje. Iš 66 šios šeimos orlaivių, turimų Rusijos oro linijų, 34 nebeskraido, dienraščiui „Kommersant“ sakė aviacijos pramonės šaltiniai.
Orlaivis „Airbus A320"
Orlaivis „Airbus A320" / Shutterstock nuotr.

Sunkiausia situacija susidarė didžiausioje Rusijos privačioje oro linijų bendrovėje S7. Čia stovi 31 iš 39 „A320 / A321neo“ orlaivių, kurių amžius svyruoja nuo trejų iki septynerių metų.

„Aeroflot“ turi du iš devynių tokių orlaivių, o „Ural Airlines“ turi vieną iš 11 stovinčių orlaivių.

„Kommersant“ šaltinių teigimu, skrydžiai buvo sustabdyti dėl sunkumų aptarnaujant amerikiečių „Pratt & Whitney“ (P&W) ir prancūzų „Leap“ variklius. Tuo pačiu metu, anot leidinio pašnekovų, iki pusės tuščiąja eiga dirbančių lėktuvų gali nebegrįžti į skrydį. Taigi daugiau nei 20 S7 parke esančių lėktuvų variklių resursai yra praktiškai išnaudoti.

Šaltiniai taip pat pažymi, kad „P&W“ pernai atšaukė savo variklius, priversdama oro linijas sumažinti skrydžius, o šią vasarą „Airbus“ nutraukė naujų lėktuvų pristatymo planus dėl bendrovės ir „Leap“ variklių trūkumo.

Situacija su prancūzų gamintoju vertinama „mažiau kritiška“: jo variklius remontuoti reikia vidutiniškai kas 2–2,5 metų, o P&W – kas pusantrų metų. Tuo pačiu metu ankstesnės kartos įranga be remonto galėjo dirbti iki penkerių-septynerių metų. Pagrindinė dabartinių variklių problema – trapūs variklio turbinos ašmenys, rašo „Kommersant“.

Orlaivis „Airbus A320"
Orlaivis „Airbus A320"

Leidinio šaltiniai prognozuoja, kad nesant remonto galimybių Rusijoje, „A320/A321neo“ lėktuvai bus netinkami eksploatuoti jau 2026 m.

Kai kurios oro linijos paprašė Susisiekimo ministerijos leidimo eksportuoti lėktuvus į užsienį remontui, tačiau atsakymo negavo. Kai kurie „Kommersant“ pašnekovai mano, kad tai vargu, ar padėtų – remontuoti galima tik „nedraugiškose“ šalyse, o variklių pristatymai stebimi, kad jie neatsidurtų Rusijoje. Kiti pašnekovai teigia, kad situaciją galima pagerinti, jei variklio detales į šalį bus pradėtos importuoti atskirai.

Prieš karą Ukrainoje Rusijos kompanijų flotilę sudarė 1031 lėktuvas. Beveik du trečdalius sudarė „Boeing“ ir „Airbus“ pagaminti orlaiviai.

JAV, ES, JK ir kitos šalys, vykdydamos sankcijas, uždraudė į Rusiją eksportuoti aviacijos ir kosmoso sektoriuose naudojamas prekes ir technologijas.

„Boeing“ ir „Airbus“ sustabdė techninę priežiūrą ir paramą Rusijos oro linijoms bei atsarginių dalių tiekimą joms.

Rusijos planai įkurti savo orlaivių dalių gamybą kol kas nepasiteisino. Remiantis konsultacinės įmonės, besispecializuojančios strategijos, rizikos valdymo ir technologijų srityse „Oliver Wyman“ prognozėmis, iki 2026 metų Rusijos lėktuvų parkas gali sumažėti daugiau nei per pusę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų