Kurjerių ir vairuotojų asociacijos vadovas Dalius Rudokas 15min sakė, kad rytojaus streikas taps įžanga į didesnį kovo 1 d. protestą.
„Tikimės, kad rytoj bus daug vairuotojų, kurie neveš, patys irgi raginame atsijungti tą dieną. Kovo 1 d. bus organizuojama kolona ir bus susitarta dėl vietų, kuriose galėtume laukti, gerti arbatą ir laukti užsakymų iš kitų platformų“, – kalbėjo jis.
Asociacijos vadovas teigė, kad ši akcija neturi vieno organizacinio centro. Skirtingų miestų vairuotojai rinksis įvairiu laiku – panevėžiečiai į sutartą vietą suvažiuos 20:00 vakare, vilniečiai rinksis 11:00 prie „Akropolio“. Jo aikštelėje bus gyvai derinami planai dėl kovo 1 d. akcijos.
D.Rudokas pabrėžė, kad streikuojantys vairuotojai bus pasiekiami kitose platformose.
Kauno „Bolt“ vairuotojas Edgaras teigė, kad dalis laikinosios sostinės vairuotojų taip pat kviečiami nedirbti. Kai kurie vairuotojai rinksis prie sutartos Kauno marių automobilių aikštelės.
„Uždarose grupėse pliusiukų pridėliota, bet kiek iš tikrųjų rytoj dirbs, bus matyti. Aš tai nedirbsiu“, – kalbėjo vairuotojas, pridurdamas, kad dėl prisijungimo prie kitų Kaune veikiančių pavežėjimo programėlių dar nenusprendė.
Jis pridūrė, kad kol kas neaišku, ką kauniečiai aptarinės. Dėl galimo automobilių kolonos organizavimo Kaune vairuotojai taip pat dar nekalbėjo.
Atviroje feisbuko grupėje „Bolt Klaipėda“ uostamiesčio vairuotojai taip pat tariasi dėl protesto. Komentaruose raginama rinktis netoli „Švyturio arenos“, vairuotojai netgi diskutuoja, ar reikėtų „gaudyti“ tuos, kurie nuo vidurnakčio nuo programėlės neatsijungs ir toliau dirbs.
Pagrindinė vairuotojų nepasitenkinimo priežastis – nuo kovo 1 d. didinamas „Bolt“ komisinis mokestis. Nuo 10 iki 20 proc. tarifo dalis didėja Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, nuo 10 iki 15 proc. Kėdainiuose, Mažeikiuose, Marijampolėje. Vilniuje ir Kaune jis kils nuo 20 iki 25 proc., neskaičiuojant PVM.
„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius praėjusią savaitę 15min komentavo, kad nuo kovo 1 d. surenkamas pajamas iš didesnio komisinio mokesčio bendrovė skirs klientų pritraukimui ir geresnio užsakymų srauto generavimui.
„Investuosime į nuolaidas keleiviams ir premijas vairuotojams. Tuo pat metu didėjantys baziniai paslaugų įkainiai vartotojams iš dalies kompensuos šiuo metu vairuotojų patiriamus pokyčius“, – teigė jis.
Komentuodamas planuojamą streiką, A.Pacevičius teigė, kad bendrovė palaiko nuolatinį ryšį su vairuotojus vienijančia asociacija ir apie dalies vairuotojų reakciją į numatomus pokyčius yra informuota.
„Mes niekada nereguliuojame vairuotojų darbo laiko, krūvio ar kitų sprendimų ir visada stengiamės girdėti jų nuomonę. Net ir konkrečioje susiklosčiusioje situacijoje, niekas nesutrukdys tiems vairuotojams, kurie nori užsidirbti papildomai, toliau teikti pavėžėjimo paslaugas. Dėl šios priežasties didelių trukdžių „Bolt“ klientams neturėtų kilti“, – praėjusią savaitę komentavo bendrovės vadovas.
Bendrovės atstovai pirmadienį patvirtino, kad „Bolt Lietuva“ pozicija dėl protesto nepasikeitė.
Tai – ne pirmas kartas, kai protestuoja „Bolt“ platformos partneriai. 2020 m. liepą dėl kylančių komisinių protestavo ir maisto platformos „Bolt Food“ kurjeriai.
Tuokart Vilniuje dirbantiems kurjeriams buvo sumažinti tarifai – bazinis užmokestis už vieną maisto pristatymą, siekęs 3 eurus, sumažėjo iki 2,8 euro.