Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Simonas Bartkus sako, kad būsima pastato transformacija priklauso ne tik nuo bendrovės, bet ir nuo kultūros paveldo saugotojų.
„Tas pastatas yra saugomas, nemažai jo vertybių saugoma. Mes norėtume, kad tas sąrašas būtų sumažintas ir galbūt galėtume palikti tik ypač ikoniškas jo vertybes, pilnai jį perstatant, kaip kažkas gali prisiminti Kauno „Akropolio“ transformaciją, kur tam tikri elementai išsaugoti, bet pastatas yra visiškai naujas“, – LRT radijui pirmadienį sakė S.Bartkus.
Vilniaus oro uostas planuoja statyti naują atvykimo terminalą, o senasis pastatas čia įrengus požeminę „Rail Baltica“ vėžės geležinkelio stotį, galėtų būti jungtis tarp jos ir oro oro uosto.
„Tas pastatas pilnai transformuotas ir modernizuotas galbūt galėtų būti komercinė alėja, kuri jungtų geležinkelio stotį, esančią po žeme, su Vilniaus oro uostu“, – kalbėjo S.Bartkus.
Jo teigimu, bendrovė turi tikslą dabartinio atvykimo terminalo pertvarką užbaigti iki 2028 metų.
2021-aisiais idėją atnaujinti Vilniaus oro uosto atvykimo terminalą kartu su Lietuvos oro uostais iškėlusi Susisiekimo ministerija svarstė jo nugriovimo ir naujo terminalo statybos galimybę.
Tačiau Kultūros paveldo departamentas (KPD) tuomet teigė nematantis argumentų, kodėl pastatas galėtų būti nevertingas ir išbrauktas iš saugomų objektų sąrašo.
Senasis terminalas pastatytas 1954 metais, į saugomų vertybių sąrašą jis įtrauktas 1984 metais. Pasak KPD, saugoma šio pastato architektūra.
Dmitrijaus Burdino ir Genadijaus Jelkino projektuoto pastato vertingomis savybėmis pripažintos centrinė jo dalis, taip pat šiaurės ir pietų fligeliai, centrinės dalies dvišlaitė stogo forma, centrinės salės ir fligelių patalpų kolonos, arkinės nišos, fasado durų ir langų angos, centrinės salės lubos su rozetėmis, laiptinių turėklai su baliustromis, interjeras, kiti elementai.