„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Šaltinis: JAV reguliuotojai pernai svarstė nutraukti dalies „Boeing 737 MAX“ skrydžius

JAV reguliuotojai dar pernai svarstė galimybę nutraukti kai kurių „Boeing 737 MAX“ skrydžius – po to, kai pavėluotai sužinojo apie problemą su viena šio modelio orlaivių sistema, kuri dabar laikoma pagrindine dviejų mirtinų katastrofų kaltininke, pranešė informuotas naujienų agentūros AFP šaltinis.
„Boeing 737 MAX“ Vilniaus oro uoste
„Boeing 737 MAX“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Prie Indonezijos krantų spalį įvykusios oro bendrovės „Lion Air“ orlaivio katastrofos ir šių metų kovą įvykusios Etiopijos oro vežėjos „Ethiopia Airlines“ orlaivio nelaimės tyrėjai sutelkė dėmesį į orlaivių apsaugos nuo smukos sistemą, pavadintą manevravimo charakteristikų papildymo sistema (MCAS).

2018 metais Federalinės aviacijos administracijos (FAA) inspektoriai dar prieš „Lion Air“ orlaivio katastrofą nustatė, jog orlaivių gamintoja „Boeing“ išjungė signalą, kuris yra skirtas skrydžio įgulai pranešti apie MCAS sistemos veikimo sutrikimą, pranešė šaltinis.

Šie inspektoriai buvo atsakingi už „Southwest Airlines“ – didžiausios „737 MAX“ orlaivių naudotojos – stebėseną, pridūrė šaltinis. Ši JAV oro bendrovė savo orlaivių parke tuomet turėjo 34 šio modelio lėktuvus.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Asociatyvi nuotrauka: „Boeing“
AFP/„Scanpix“ nuotr./Asociatyvi nuotrauka: „Boeing“

Šią hipotezę – kad įspėjamasis signalas yra išjungtas – inspektoriai iškėlė tuomet, kai mėgino nustatyti, ar šiais orlaiviais skraidantiems pilotams reikalingas papildomas mokymas, pažymėjo šaltinis.

Po svarstymų jie atsisakė šios hipotezės, apie kurią FAA aukštesnio rango pareigūnams taip ir nebuvo pranešta, pareiškė šaltinis, patvirtinęs JAV verslo dienraštyje „The Wall Street Journal“ pasirodžiusį straipsnį.

Inspektoriai sužinojo, jog „Boeing“ nusprendė signalą apie MCAS veikimo sutrikimą priskirti prie nepagrindinės įrangos, kurią reikia pirkti atskirai.

Tai paaiškėjo po to, kai „Southwest“ po „Lion Air“ orlaivio katastrofos, per kurią žuvo 189 žmonės, orlaivių gamintojos „Boeing“ paprašė įjungti šį signalą.

„Boeing“ šį signalą buvo išjungusi visuose „Southwest“ pristatytuose orlaiviuose „Boeing 737 MAX“.

Oro vežėjai apie tai nebuvo pranešta.

Nei oro bendrovė, nei jos pilotai nežinojo apie šiuos pakeitimus, kai 2017 metais pradėjo eksploatuoti šiuos orlaivius, agentūrai AFP pareiškė „Southwest“ atstovė spaudai.

Kaip ir inspektoriai, jie tai sužinojo tik po „Lion Air“ orlaivio nelaimės. Tuomet buvo nuspręsta papildomai sumokėti už šios funkcijos įdiegimą visuose turimuose orlaiviuose, pridūrė atstovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs