Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Savaitę važinėju tai „Uber“, tai paprastu taksi: štai skirtumas

Vilniuje jau savaitę veikia „Uber“, o aš tiek pat laiko tarp namų ir darbo rytais kursuoju ne savo automobiliu: renkuosi tai naująjį rinkos žaidėją, tai įprastus taksi automobilius, kuriuos galima išsikviesti per programėlę „eTAKSI“. Štai mano pastebėjimai apie aptarnavimą, kainas ir kas laukia Vilniaus taksistų.
Uber kelionės išklotinė
„Uber“ kelionės išklotinė telefone man liudija: kaina ir kokybė – suderinama.

1. „Uber“ nepavyko išsikviesti dvi dienas: tikriausiai visas Vilnius jau pasivažinėjo nemokamai! O aš iš pradžių ne iki galo supratau, kaip naudotis programėle ir, kažką prispaudžiusi, bet niekur nenukeliavusi, savo sąskaitoje pamačiau minus 1 eurą. Girdėjau, kad „Uber“ pasiruošusi kompensuoti tokias klaideles. Būtinai patikrinsiu.

2. Tiek „Uber“ (kai jau pavyko išsikviesti), tiek per „eTAKSI“ kviestas automobilis atvyko per 5–8 min. Toks laikas mane tenkina.

3. Kelionė 9 val. ryto nuo namų iki darbo su nauju „eTAKSI“ automobiliu atsiėjo 4,2 euro, su „eTAKSI“ bendradarbiaujančia sena nekvepiančia gelda – 3 eurai, „Uber“ – 3,07 euro. Kaina ir kokybė, akivaizdu, suderinama.

4. Paklausti, ar eis dirbti į „Uber“, du su „eTAKSI“ bendradarbiaujantys ir sau dirbantys taksistai sakė, kad neva neapsimoka. Netrukau suprasti jų neteisingą logiką („juk „Uber“ viskas skaitmeninėje sistemoje, jokių grynųjų, mokesčiai“; „tai ką – jūs mokesčių nemokat?!“ „ne, nu tai mokam mokam...“). Vairuotojai atiduoda „Uber“ įmonei 25 proc. nuo kelionės kainos ir dar patys moka PVM.

5. Pyksta senieji taksistai ir dėl to, kad „Uber“ taksistai mažiau moka už draudimą, įprastą civilinį, – pirmieji turi drausti ir automobilį, ir keleivį, ir net lagaminą. Tik nesupratau, kaip tai siejasi su jų logika, kad „Uber“ vairuotojai uždirba mažiau...

6. Kad neužsidirbsi, paneigė savaitę „Uber“ dirbantis vairuotojas (išėjo iš taksi įmonės atostogų, kad išbandytų „Uber“): per savaitę, sako, gal ir neuždirbo daugiau, bet tikrai tiek pat, kiek taksi įmonėje. Skirtumas tik tas, kad „Uber“ reiškia kokybę visiems – ir mums, keleiviams, ir jiems, vairuotojams. Antai dirbdamas „Uber“ jis pats renkasi, kokiomis valandomis jam dirbti ir, būdamas patyręs Vilniaus gatvių vilkas, žino, kada daugiausia keleivių.

7. Ir galiausiai – ne viskas sukasi apie uždarbį. Teko važiuoti ir su darbo taksi patirties visiškai neturinčiu nauju „Uber“ vairuotoju. „O man čia poilsis nuo mano tikrojo darbo“, – sako jis, klausydamas „Uber“ išmaniosios navigacijos programėlės, lenkdamas įprastines spūstis ir sutaupydamas man eurą kitą.

„Uber“, aš jau tave myliu.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?