15min.lt anksčiau jau rašė, kad Susisiekimo ministerija nebuvo iki galo išsiaiškinusi „Uber“ veiklos pagrindo.
Dabar, kad dėl įmonės darbo Lietuvoje nekiltų abejonių, grupė parlamentarų nusprendė registruoti tam reikalingas Kelių transporto kodekso pataisas.
Numatomi trijų straipsnių pakeitimai. Parlamentarai siūlo įvesti sąvoką, kas tai yra pavėžėjimo paslaugų operatorius, koks ir yra „Uber“.
Pavėžėjimo paslaugų operatorius – Lietuvos Respublikoje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, valdantis Lietuvoje veikiančią skaitmeninę platformą ar naudojantis Lietuvoje veikiančią trečiojo asmens skaitmeninę platformą (platformas) ar kitokią sistemą, sudarančią sąlygas susitarti dėl pavėžėjimo paslaugų, ir užtikrinantis, kad pavėžėjimo paslaugos yra teikiamos vairuotojų per platformą.
Tokiam operatoriui turi būti išduotas leidimas veiklai vykdyti, turi būti apdrausta operatoriaus profesinė civilinė atsakomybė.
Numatoma, kad tokioms paslaugoms teikti atskiro leidimo ar licencijos nereikia.
Mindaugas Bastys, vienas iš pataisą teikiančių parlamentarų, sakė, kad abejonių dėl įmonės veiklos nekyla, tačiau pataisos reikalingos tam, kad „Uber“ veikla būtų tinkamai teisiškai reglamentuota ir nekiltų ginčų.