Seimo Ekonomikos komitetas trečiadienį pritarė įstatymo dėl transeuropinio transporto tinklo įgyvendinimo paspartinimo projektui, jį dabar svarstys Seimas.
„Mums (ministerijai – BNS) nereikės kiekvieną projektą teikti atskirai, atskirais įstatymais, kad būtų pripažinti ypatingos valstybinės svarbos. Jie gali būti įgyvendinami greičiau“, – komitete teigė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Pasak jos, pagal naują tvarką leidimai įgyvendinti projektą turėtų būti suteikti ne ilgiau kaip per ketverius metus.
Socialdemokratas Gintautas Paluckas atkreipė dėmesį, kad priėmus įstatymą bus sutrumpinamos diskusijos dėl viešojo intereso.
„Paskui eina gyventojų peticijos su tūkstančiais parašų. Vadinasi, nepavyksta išaiškinti, įtinkinti vieno ar kito pasiirinkimo racionalumu“, – pareiškė jis.
Jeigu projektą Seimas priims, visi projektų teritorijų planavimo dokumentai būtų rengiami, derinami, koreguojami ir ginčai dėl jų būtų sprendžiami taikant valstybei svarbių projektų teritorijų planavimui tvarką.
TEN-T tinklas jungia didžiuosius ES miestus, jūrų bei oro uostus, geležinkelių terminalus ir kitus transporto mazgus.
Ypatingos valstybinės svarbos statusą turi į TEN-T tinklą įtrauktos magistralės „Via Baltica“ bei Vilnius–Klaipėda, taip pat europinė geležinkelio vėžė „Rail Baltica“, geležinkelis Vilnius–Klaipėda, Kauno intermodalinis terminalas, Klaipėdos uostas, Vilniaus, Kauno, Palangos oro uostai.