Privatūs maršrutiniai taksi Šiauliuose kursuoja 10 maršrutų, ir teigiama, kad jais važiuoja vos dešimtadalis visų keleivių.
Panaikinus maršrutinius taksi be darbo liktų apie 200 vairuotojų. Sužinoję, kad greitai neteks darbo, jie kelias dienas mieste važinėjo autobusiukus perrišę gedulo juostomis, surinko daugiau nei 12 tūkst. nepatenkintų dėl maršrutinių taksi panaikinimo šiauliečių parašų.
„Reikės ieškotis darbo, o kur ieškosies? Reikės eiti į Darbo biržą, ką darysi“, – sako vairuotojas Kęstutis Šimkus.
Keleivius maršrutiniais taksi vežančių 5 įmonių vadovai sako iš pradžių bandė su savivaldybe tartis ,tačiau atsakymas buvo neigiamas. Dėl patirtų nuostolių transportininkai kreipėsi į teismus, Konkurencijos tarybą.
„Įmonė daugiau kaip 18 metų dirbo pelningai, mokėjo mokesčius, nuostolių neturėjo nei savivaldybė, nei valstybė. Aišku, gaila, kad reikės apie 20 darbuotojų atleisti“, – tvirtina individualios įmonės savininkas Arūnas Sabanskas.
Šiauliuose viešasis transportas apima 80 proc. miesto teritorijos, vos keturių maršrutinių taksi maršrutai sutampa su miesto autobusų. Pertvarkius viešąjį transportą, planuojama sukurti naujus privežamuosius maršrutus, tačiau skelbtas viešasis konkursas neįvyko. Pasak miesto vadovų, maršrutiniai taksi naikinami todėl, kad, pagal europines direktyvas, miestų visuomeninio transporto sistemoje, kuri yra dotuojama, konkurencijos negali būti.
„Šitos pertvarkos esmė yra ta, kad visuomeniniame transporte padaugėtų autobusų, sumažėtų intervalai tarp važiuojančių autobusų ir būtų užtikrintas transportas nuo ryto iki vakaro. Dabar mikroautobusai užtikrina savo paslaugos tiekimą tik geriausiu laiku – kai yra keleivių“, – pastebi Šiaulių meras Justinas Sartauskas.
Maršrutinių taksi vasarą atsisakė Vilnius, o Klaipėdoje puikiausiai sugyvena bent keliais būdais keleivius vežančios transporto įmonės.