Tarnybos teigimu, konkurso sąlygos dirbtinai ribojo konkurenciją. Be to, prieš jį skelbiant galėjo būti išankstinių susitarimų su tiekėju.
„Busturas“ iš vieno gamintojo ketino įsigyti 20 nenaujų varomų suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų.
„Išnagrinėjus Europoje populiariausių gamintojų (...) 2009-2019 metais gamintus autobusus, matyti, kad visus techninės specifikacijos reikalavimus atitinka tik „MAN Truck & Bus SE“ (Vokietijos – BNS) gaminti A21 modelio autobusai, varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis“, – rašoma VPT išvadoje.
„Busturas“ tarnybai aiškino, kad dažnai tiekėjai, dalyvaujantys konkurse, net neturi įsigiję autobusų, o tik prisijungę prie pirkimų ir įvertinę jų sąlygas, ieško pageidaujamų transporto priemonių užsienio rinkoje.
Pasiūlymą konkusui pateikė tik viena įmonė – „SG dujos“, kuri pasiūlė būtent MAN A21 autobusus.
Anot VPT, iš dokumentų matyti, kad „SG dujos“ autobusus įsigijo dar prieš paskelbiant apie pirkimą, o tai leidžia spręsti apie galimus išankstinius susitarimus. VPT taip pat nurodė, kad konkursas turėjo būti skaidomas į dalis, nes 20 vieno gamintojo ir modelio autobusų pirkimas yra neproporcingas ir dirbtinai riboja konkurenciją.
„Busturo“ nuomone, įsigyjant skirtingus autobusus didėtų jų aptarnavimo ir remonto sąnaudos.