Siauruką žadama išsaugoti: skelbs vadovo konkursą, ieškos finansavimo

Aukštaitijos siaurasis geležinkelis turi būti išsaugotas, teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Anykščių siaurasis geležinkelis
Anykščių siaurasis geležinkelis / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Artimiausiu metu planuojama skelbti įmonės vadovo konkursą, ieškoti galimybių užtikrinti šiemet būtiną finansavimą, atlikti infrastruktūros ekspertizę ir įvertinti siauruko gaivinimo galimybes.

„Svarbu, kad siaurukas, kaip unikalus objektas, būtų išsaugotas ir atneštų didžiausią naudą valstybei. Dėsiu visas pastangas, kad matytume aiškią jo ateities viziją ir platesnę perspektyvą“, – sakė susisiekimo ministras M.Skuodis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Marius Skuodis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Marius Skuodis

Penktadienį jis su Seimo nariais, Kultūros ministerijos ir Aukštaitijos siaurojo geležinkelio dalininkių – Anykščių rajono bei Panevėžio miesto ir rajono savivaldybių – atstovais aptarė šio objekto situaciją bei perspektyvas.

Anot Susisiekimo ministerijos pranešimo, dėl COVID-19 pandemijos siaurukas išgyvena ne geriausius laikus. Įstaiga jau kurį laiką neturi vadovo, šiuo metu jai laikinai vadovauja Infrastruktūros skyriaus vedėjas Linas Čerauskas.

Ji išlaikoma daugiausia Susisiekimo ministerijos lėšomis, tam kasmet skiriama 200 tūkst. eurų. Trys dalininkės savivaldybės prisideda po 15 tūkst. eurų per metus, savo piniginiu įnašu padidindamos Aukštaitijos siaurojo geležinkelio įstatinį kapitalą.

Per susitikimą teigta, kad siaurukas turėtų tapti patraukliu turistams objektu, kad palaipsniui reikėtų mažinti jo finansinę priklausomybę nuo valstybės dotacijų.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Anykščių siaurasis geležinkelis
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Anykščių siaurasis geležinkelis

Sutarta dėl artimiausio laikotarpio darbų: rasti įmonei nuolatinį vadovą, ieškoti finansavimo siaurukui išlaikyti ir svarbiausiems darbams pandemijos metu, įvertinti esamą siaurojo geležinkelio infrastruktūros būklę, nustatant, kokių investicijų ir kada reikia, kad eismas būtų saugus.

Taip pat nuspręsta svarstyti galimybę atlikti galimybių studiją bei suburti patarėjų tarybą, kuri prisidėtų formuojant ateities viziją.

Kai tik leis gamtinės sąlygos, Aukštaitijos siaurasis geležinkelis planuoja per du mėnesius įvertinti siaurojo geležinkelio būklę ir numatyti reikiamus veiksmus bei preliminarų lėšų poreikį jo būklei ir eksploatavimo sąlygoms pagerinti.

Vėliau parengta galimybių studija turėtų numatyti, kiek investicijų ilguoju laikotarpiu prireiks stipriai nusidėvėjusiai infrastruktūrai atnaujinti, kaip pagerinti įmonės valdyseną ir sumažinti įmonės priklausomumą nuo subsidijų.

Numatoma, kad tokios studijos parengimas gali trukti maždaug aštuonis mėnesius.

XIX–XX amžių sandūroje nutiestas siaurasis geležinkelis kartu su stotimis ir kelių statiniais yra istorinis ir kultūros paveldo objektas. 1996 metais Aukštaitijos siaurojo geležinkelio kompleksas įrašytas į Nekilnojamų kultūros vertybių registro statinių kompleksų ir ansamblių sąrašą. Šiuo metu traukiniai kursuoja siaurojo geležinkelio ruože Panevėžys–Anykščiai–Rubikiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis