Numatoma, kad sutartis su geriausią bendradarbiavimo pasiūlymą pateikusia oro bendrove, atlikus visas reikalingas kvalifikacijos patikrinimo ir bendro verslo plano rengimo procedūras, galėtų būti pasirašyta iki šių metų rugsėjo, o skrydžiai pagal naują modelį galėtų prasidėti rudens viduryje.
Šiuo metu tokius skrydžius vykdanti „LOT Polish Airlines“ yra laimėjusi 2018 m. skelbtą viešą atranką, leidžiančią valstybėms remti ypatingos svarbos skrydžius Europos Sąjungos viduje.
Skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio prasidėjo 2019 m. gegužės 1 dieną ir pagal sutartį su Lenkijos oro linijomis „LOT Polish Airlines“ bus vykdomi iki šių metų rugsėjo 30 dienos.
Lietuvos subsidijos šiam maršrutui, kaip reta išimtis, buvo palaimintos Europos Komisijos. Tačiau Jungtinei Karalystei pasitraukus iš Europos Sąjungos, finansavimo pagal šį modelį pratęsti nėra galima, nes jis gali būti taikomas tik ES teritorijoje.
Šiuo metu iš Lietuvos dar skraidoma į Londonui priskiriamus Lutono ir Standstedo oro uostus, tačiau Londono Sičio oro uostas skrendantiems tiesiai į Londoną yra strategiškai patogiausioje vietoje
Oro bendrovės savo pasiūlymus Lietuvos oro uostams gali teikti nuo šiandien iki birželio 9 dienos. Visi pateikti pasiūlymai bus vertinami pagal kvietimo sąlygose nustatytus kriterijus. Atsižvelgiant į tai, kad skrydis šia kryptimi yra itin svarbus verslo keleiviams, atrankos kriterijais taip pat siekiama užtikrinti, jog skrydžiai būtų vykdomi šio segmento keleiviams patogiais laikais ir dažniais.
„Tai pirmas kartas, kai skrydžiai susisiekimui Lietuvai strategine kryptimi inicijuojami pagal rizikos pasidalijimo partnerystės modelį. Iš įvairių skrydžių skatinimo alternatyvų šis modelis parinktas kaip tinkamiausias, siekiant didinti Lietuvos pasiekiamumą oru. Londono Sitis – pirmiausia pradedama skrydžių kryptis, nes svarbu ją užtikrinti verslo bendruomenei ir turizmo plėtrai“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Anot Lietuvos oro uostų laikinojo vadovo Aurimo Stikliūno, šis naujasis skatinimo modelis yra paremtas ilgalaike Lietuvos oro uostų ir skrydžius vykdysiančių oro linijų partneryste – dėl konkrečios krypties bus sudaroma ne ilgesnė nei 15 metų trukmės investicinė sutartis tarp Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės.
Abi sutarties šalys jos įgyvendinimo metu prisiims tiek su skrydžio vykdymu susijusias finansines rizikas, tiek ir dalinsis skrydžio generuojama finansine nauda. Šis finansinių rizikų ir naudų pasidalijimas bus paremtas bendrame Lietuvos oro uostų ir geriausią pasiūlymą pateikusios oro bendrovės verslo plane nustatytomis sąlygomis.
„Šio investicijų modelio startas yra labai svarbus strateginis pokytis visai šaliai, kuris, tikiu, suformuos gerąją praktiką ir būsimų krypčių skatinimui pagal taikomą modelį. Ateityje, skyrus šalies biudžete papildomų lėšų, planuojant tolesnius veiksmus tai bus tvirtas pagrindas planuojant maršrutų plėtrą. Reikia gerai suprasti, kad verslui aktualių skrydžių skatinimas, atsižvelgiant į mūsų šalies rinkos, esamos paklausos dydį, yra tiesiogiai susijęs su papildomomis pačios šalies investicijomis. Tai modelio analizėje pabrėžė užsienio konsultantai, tai matome ir mes, vertinant Europos aviacijos tendencijas“, – tvirtina A. Stikliūnas.
Jungtinės Karalystės sostinė yra ir tarp prioritetinių atvykstamojo turizmo krypčių, todėl tiesioginis skrydis į Londono centrą – privalumas šio segmento keleivių pritraukimui. Tikimasi, kad tuo pasinaudos ir už atvykstamąjį turizmą atsakingos Lietuvos institucijos bei skirs tinkamą dėmesį paklausos skatinimui, rašoma pranešime.