Po kelių mėnesių nukrito dar vienas to paties modelio orlaivis, priklausęs oro bendrovei „Ethiopian Airlines“. Tuomet žuvo 157 žmonės.
Preliminarūs abiejų avarijų tyrimai parodė, kad dėl avarijų gali būti kalta manevravimo savybių stiprinimo sistema (MCAS) – automatinis skrydžių valdymo mechanizmas, kurio pilotai nepajėgė suvaldyti.
Trečiadienį Indonezijos sostinėje gedintys per „Lion Air“ orlaivio avariją žuvusiųjų artimieji uždarame susitikime buvo supažindinti su galutine tyrimo ataskaita, kuri, kaip tikimasi, visuomenei bus pristatyta kiek vėliau šią savaitę.
Demonstruodamas skaidres, Indonezijos nacionalinis transporto saugos komitetas teigė, kad jų ataskaitoje kalbama apie problemas, susijusias su MCAS, kaip apie „prisidėjusį veiksnį“.
„Projektuojant ir sertifikuojant orlaivį („737 MAX“), buvo daromos prielaidos apie pilotų reakciją į gedimus, kurios, nors ir atitiko dabartines pramonės gaires, pasirodė buvusios neteisingos“, – sakoma pranešime, kurio dalis buvo pateikta naujienų agentūrai AFP.
Pranešime taip pat teigiama, kad sistema gaunamos informacijos prasme buvo priklausoma nuo vienintelio jutiklio ir kad nukritusio „Lion Air“ orlaivio pakeistas jutiklis buvo „neteisingai sukalibruotas“ atliekant ankstesnį remontą.
Be to, pranešime teigiama, kad tai, kad nebuvo parengta pakankamai instrukcijų „737 MAX“ pilotams, prisidėjo prie jų negebėjimo susidoroti su gedimu.
JAV aviacijos milžinės „Boeing“ atstovas spaudai pareiškė dar negalįs pakomentuoti tyrimo ataskaitos, kol ji nėra oficialiai paskelbta.