Skrydžių vėlavimų prevencija: sklandumą iš dalies gali padėti užtikrinti ir patys keliautojai

Net ir kruopščiai suplanuota kelionė kartais gali nemenkai apkarsti dėl vėluojančių, nukeltų ar net atšauktų skrydžių. Antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ atstovė Sigita Kuzmickaitė atskleidžia, ką reikia žinoti keliautojams bei kaip su tokiomis situacijomis tvarkomasi oro uostų viduje, rašoma „Litcargus“ pranešime spaudai.
Vilniaus oro uoste pristatė galimybę tapti naujojo išvykimo terminalo testuotojais
Vilniaus oro uoste pristatė galimybę tapti naujojo išvykimo terminalo testuotojais / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Sprendimai, padedantys mažinti skrydžių vėlavimus

Anot S.Kuzmickaitės, skrydžių vėlavimo priežastys gali būti labai įvairios, bet dažniausia jų – oro sąlygos arba orlaivių rotacija ore.

„Siekiant sumažinti skrydžių vėlavimus, antžeminio orlaivių aptarnavimo personalas atlieka tam tikrus veiksmus, pavyzdžiui, išankstinę keleivių dokumentų ir bagažo patikrinimo procedūrą. Jos metu peržiūrima, ar yra specialiųjų poreikių turinčių keleivių ir ar reikia keisti keleivių sėdėjimo planą, įskaitant grupinių rezervacijų atvejus. Kartais keleiviai laipinami tam tikromis grupėmis, ir nuo antžeminio orlaivių aptarnavimo personalo priklauso, kaip operatyviai šis procesas bus vykdomas.

Tuo pačiu personalas, ruošdamasis skrydžiui, privalo užtikrinti, kad visos reikalingos sistemos ir įranga veiktų tinkamai bei pakaktų priemonių keleivių registravimui. Be to, aviakompanijos nustato griežtus bagažo dydžio reikalavimus, kad keleiviai galėtų greitai jį pasidėti į tam skirtą vietą ir užimti savo vietas, taip išvengiant spūsčių orlaivyje“, – sako „Litcargus“ kokybės ekspertė.

Ji taip pat priduria, kad skrydžių vėlavimo atveju labai svarbus sklandus bendradarbiavimas, užtikrinantis tikslų informacijos perdavimą tarp oro uosto personalo ir keliautojų, t.y, kad aviakompanijų atstovai kuo greičiau pateiktų reikiamą informaciją apie numatomą naują skrydžio laiką ir gaires, ypač antžeminio aptarnavimo personalui, kad šie galėtų perduoti informaciją keleiviams. Anot jos, ne mažiau svarbu, kad sklandžiai veiktų visi pranešimų kanalai – garsiakalbiai ir švieslentės.

Procesus paspartinti gali ir keleivių atlikti namų darbai

S.Kuzmickaitė pažymi, kad siekiant užtikrinti sklandesnius procesus, oro uostuose sparčiai diegiamos naujesnės ir efektyvesnės aviacinio saugumo patikros sistemos, įrengiami greitosios patikros punktai bei nuolat atnaujinama informacija prieš skrydžius. Visgi sklandumą iš dalies gali padėti užtikrinti ir patys keliautojai.

„Keleiviai tiesioginės įtakos skrydžių vėlavimui neturi, juo labiau negali nuspėti oro sąlygų. Tačiau prieš įlaipinimą į lėktuvą iš anksto pasiruošę dokumentus bei tinkamai susipakavę daiktus, jie gali prisidėti prie to, kad procesai vyktų greičiau ir sklandžiau“, – teigia S.Kuzmickaitė.

Kokybės ekspertė taip pat akcentuoja, kad antžeminio orlaivių aptarnavimo procesus reikšmingai optimizuoja ir technologijų pažanga, o taip pat ir pačios aviakompanijos, kurios peržiūri procesus, siekdamos pagreitinti skrydžių aptarnavimą, nepažeidžiant saugos ir saugumo reikalavimų.

„Šiandien keleiviai gali savarankiškai registruotis į skrydžius internetu. Taip pat diegiamos pažangios bagažo rūšiavimo sistemos, kurios leidžia greitai identifikuoti klaidas, susijusias su bagažo registracija, o esant poreikiui – padeda skubiai surasti reikiamą bagažą. Be to, plačiai naudojamos sistemos, kurios leidžia keleivius perregistruoti į kitus skrydžius ar greitai juos informuoti apie kelionės pakeitimus“, – pažymi S.Kuzmickaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų