Reali tuščių lentynų grėsmė
Transporto įmonės „Bretts Transport“, veikiančios Kembridžšyro grafystėje, Visbiče, vadovas Simonas Stockwinas sako, kad paskutiniai 18 mėnesių buvo itin sunkūs.
„Per pastarąsias kelias savaites turėjome gana smarkiai pakelti algas savo vairuotojams. Deja, tą išlaidų dalį pajus mūsų klientai, o tai paveiks ir prekių kainas“, – BBC kalbėjo S.Stockwinas.
Įmonės vadovas sakė, kad dėl vairuotojų trūkumo ne tik kils kainos, bet ir atsiras reali rizika kai kurioms prekėms laiku nepasiekti parduotuvių lentynų.
Kitos transporto kompanijos „Dream Transport Solutions“, veikiančios Nortamptone, vadovas Sandeepas Kangas nerado vairuotojų, todėl pats ėmėsi vairuoti vilkiką.
„Turiu įvairių fiksuotų išlaidų, reikia mokėti mokesčius tarnyboms. Tuo pat metu neturiu vairuotojo, kuris išvažiuotų į kelią. Negaliu leisti vilkikams tiesiog stovėti, todėl nusprendžiau pats sėsti už vairo“, – sakė S.Kaangas.
Atstumia ilgos darbo valandos
Sunkvežimio vairuotoja Shona Harnett sakė, kad vienas iš veiksnių, atstumiančių potencialius darbuotojus, yra ilgos darbo valandos.
„Daug žmonių pasakys, kad atlyginimas už tokį darbą yra per mažas. Aš niekada neturėjau problemų dėl atlyginimo, bet darbo valandos yra pagrindinis atstumiantis dalykas“, – nurodė vilkiko vairuotoja.
Tuo tarpu Rytų Anglijoje dirbantis vilkiko vairuotojas Stevenas Parishas nurodė, kad infrastruktūra vilkikų vairuotojams nėra pakankamai gera.
„Šeštą septintą nakties dauguma vilkikų aikštelių būna pilnos. Jeigu baigiasi tavo darbo diena ir gali važiuoti tik kelias minutes, nebėra kur dėtis“, – kalbėjo S.Parishas.
Kelių transporto asociacijos duomenimis, šiuo metu Jungtinėje Karalystėje trūksta apie 60 tūkst. vairuotojų.
„Pamatysime verslus, kurie negalės išgyventi dėl kylančių atlyginimų, kuriuos turi mokėti, jei apskritai pavyksta susirasti vairuotojų. Jei nepavyksta, tai veda prie stovinčių vilkikų ir laiku nepristatytų prekių. Tada ir pamatysime, kaip smarkiai tai paveiks mūsų lentynas ir tai, ką perkame“, – prognozavo T.Cornwellis iš Kelių transporto asociacijos.
Jungtinėje Karalystėje gali pritrūkti guminukų
Kalbama, kad tarp prekių, kurių gali pritrūkti Jungtinėje Karalystėje, gali atsidurti guminukai. Vokietijos konditerijos kompanija „Haribo“ dėl vairuotojų trūkumo patiria iššūkių pristatydama saldumynus į Jungtinės Karalystės parduotuves.
„Haribo“ kaip ir daugelis gamintojų ir mažmenininkų susiduria su iššūkiais. Problema paveikė visus „Haribo“ saldumynus, įskaitant „Goldbears“ ir „Tangfastics“ guminukus.
„Įmonė bendradarbiauja su maisto ir gėrimų pramonės partneriais, siekdama išspręsti šią problemą“, – skelbė BBC.
Dėl tūkstančių neužimtų vairuotojų darbo vietų kaltinama pandemija ir „Brexit‘as.“
Užimtumo ir įdarbinimo konfederacijos generalinio direktoriaus pavaduotoja Kate Shoesmith birželį BBC sakė, kad prieš pandemiją dauguma sunkvežimių vairuotojų buvo rumunai ir bulgarai. Jie pasiliko Jungtinėje Karalystėje po referendumo dėl „Brexit“, tačiau išvyko, smogus koronaviruso pandemijai.
„Jie arba susirado darbus savo gimtosiose valstybėse arba jaučia, kad dabar blogas metas jiems grįžti į JK dėl „Brexit‘o“ arba pandemijos“, – kalbėjo K.Shoesmith.
Lietuvoje vežėjai ragina didinti kvotas vairuotojams iš trečiųjų šalių
Kaip anksčiau rašė 15min, dar gegužės mėnesį šiems metams nustatytą kvotą vairuotojams iš trečiųjų šalių išnaudoję Lietuvos vežėjai ir toliau ragina Vyriausybę padidinti ją dar 15 tūkst. vietų. Jie prognozuoja, kad nesugebėjus greitai susitarti, gerokai padidės įmonių išlaidos, galimas ir įmonių perregistravimas į kitas šalis.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovų teigimu, Lietuvos transporto sektorius yra tokio masto, kad vietinė darbo rinka nepatenkina visos darbuotojų paklausos. 2021 metais įvestas metinis kvotų limitas (11600) išnaudotas gegužės 25 dieną.