Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Small Planet Airlines“ Tailande stringa, o „FL Technics“ tas pačias kliūtis turėtų aplenkti

Pernai Tailande įmonę įkūrė Vytauto Kaikario vadovaujama skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“. Dabar dukterinę bendrovę šioje Azijos valstybėje steigia Gedimino Žiemelio „FL Technics“. Tačiau „Small Planet Airlines“ kenčia dėl nevykusios Tailando civilinės aviacijos priežiūros tarnybos, kurios reitingas vasarą buvo sumažintas, o „FL Technics“ dėl to tiesioginės įtakos nepatirs.
Tailandas
Tailandas / Mikhail Koninin nuotr.

„Tailandas yra pagrindiniai Pietryčių Azijos vartai keliaujantiems iš Vakarų, todėl Bankoke ir kituose pagrindiniuose kurortuose koncentruojasi didelis kiekis mūsų potencialių klientų – vietinių bei užsienio oro linijų, – 15min.lt sakė  „FL Technics“ direktorius Žilvinas Lapinskas. – Be to, Tailandas yra geografiškai patogesnėje pozicijoje negu Malaizija ar Singapūras, o tai leidžia kitas regiono valstybes ir ten esančius klientus pasiekti greičiau ir pigiau.

Taip pat, aktyviai siekdamas tapti tokiu pat investicijų traukos centru kaip Indonezija, Malaizija ar Singapūras, Tailandas stengiasi pasiūlyti užsienio įmonėms geresnes verslo plėtros sąlygas.“

Tiesa, ne visoms aviacijos įmonėms lengva.

Sumažino reitingą

Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ICAO), atlikusi auditą Tailando civilinės aviacijos departamente, pranešė, kad jai nerimą kelia departamento darbas – neaišku, ar jis užtikrina aviacijos saugumą. Dėl to organizacija sumažino Tailando reitingą, o tai suvaržė šalies aviaciją, taigi ir trumpam paralyžiavo „Small Planet Airlines“ planus Tailande.

„Sunkiai, – paklaustas, kaip sekasi Tailande, 15min.lt dar balandį sakė V.Kaikaris. – Tailande viskas vyksta gerokai lėčiau visiškai dėl nuo mūsų nepriklausančių priežasčių.“ 

Kol kas nieko konkretaus V.Kaikaris apie tolesnę bendrovės veiklą pasakyti negali. „Dirbam“, – sakė šiuo metu Tailande gyvenantis „Small Planet Airlines“ vadovas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vytautas Kaikaris
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vytautas Kaikaris

Centreforaviation.com rašo, kad „Small Planet Airlines“ šiuo metu neturi galimybės gauti oro vežėjo pažymėjimo Tailande, nes paraiškų teikimas yra sustabdytas. Tikimasi, kad paraišką pavyks pateikti kitais metais.

Tačiau „Small Planet Airlines“ sako gyvenanti gerai – Pietryčių Azijoje veikia sėkmingai.

„Small Planet Airlines“ prieš keletą savaičių pasirašė susitarimą su aviakompanija „Sky Angkor“ – pagal susitarimą bendrovės orlaiviai mažiausiai penkerius metus kiekvieną žiemą skraidins turistus į Siemreabą (Siem Reap) Kambodžoje iš Kinijos ir Pietų Korėjos miestų“, – sakė Simonas Bartkus „Small Planet Airlines“ Marketingo departamento direktorius.

Jo žiniomis, situacija Tailande turėtų pasikeisti iki šių metų pabaigos: „Kitų metų žiemą planuojame gauti oro vežėjo pažymėjimą Tailande ir pradėti suplanuotą veiklą šioje rinkoje.“

Šią savaitę apie planus Tailando rinkoje pranešė Gedimino Žiemelio „FL Technics“. Pastarajai tokių kliūčių, su kokiomis susidūrė „Small Planet Airlines“, kilti neturėtų.

Kodėl?

„Small Planet Airlines“ bendrovę prižiūri Tailandas, „FL Technics“ – Lietuva

Tailando civilinės aviacijos administracijos vertinimas turi tiesioginės įtakos „Small Planet Airlines“, bet ne „FL Technics“.

Šiuo metu Tailando aviacijos priežiūros tarnybų darbo įvertinimas tiesioginės mūsų plėtros planui įtakos neturės“, –15min.lt aiškino įmonės direktorius  Žilvinas Lapinskas.

„FL Technics“  paslaugos ir produktai yra kuriami Lietuvoje, o tai reiškia, kad veikla yra vykdoma pagal Europos reikalavimus, įmonę prižiūri tiek Lietuvos Civilinės aviacijos administracijos (CAA), tiek Europos aviacinio saugumo agentūros (EASA).

„Ateityje, įmonei nusprendus, pavyzdžiui, steigti Tailande ne tik atstovybę, bet ir techninę bazę, bendrovės veikla būtų kontroliuojama ne tik vietinės aviacijos valdžios organų, bet ir EASA. Todėl šiuo metu Tailando aviacijos priežiūros tarnybų darbo įvertinimas tiesioginės mūsų plėtros planui įtakos neturės“, – aiškino Ž.Lapinskas.

Tuo metu „Small Planet Airlines“ reikalingas Tailando oro vežėjo sertifikatas, o tai reiškia, kad bendrovę prižiūrėtų Tailando aviacijos civilinė administracija. Beti ji tarptautinėje aviacijoje vertinama kaip nepatikima, kad ir kokių aukštų standartų laikytųsi.

Visų pirma, kalbame apie žmogiškųjų išteklių deficitą bei šių specialistų kvalifikacijos lygį.

„FL Technics“ nuotr./Žilvinas Lapinskas
„FL Technics“ nuotr./Žilvinas Lapinskas

„Kalbant apie patį įvertinimą, Tailando ir visos Pietryčio Azijos aviacija itin sparčiai auga. Deja, ne visos šią rinką reguliuojančios institucijos turi pakankamai pajėgumų nuodugniai kontroliuoti visus procesus ir pagrindinius rinkos žaidėjus.

Ši problema yra aktuali ne tik Tailandui, bet ir daugumai kitų besivystančių pasaulio šalių ir regionų. Tačiau atsižvelgus į aviacijos svarbą Tailando ekonomikai, neabejojame, jog vietinė aviacijos valdžia tinkamai reaguos į tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) pastabas ir skirs daugiau išteklių civilinės aviacijos administracijos darbuotojų apmokymui ir jų kvalifikacijos kėlimui“, – kalbėjo Ž.Lapinskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos