Leidinio duomenimis, tai matyti iš oficialus spaudas ant rašto, kurį prezidento padėjėjas Andrejus Belousovas gegužės viduryje pateikė prezidentui ir kuriame jis pasiūlė regiono vyriausybei rekomenduoti iki liepos 1 dienos parengti projekto verslo planą ir jį pateikti Rusijos vyriausybei. Iki rugsėjo 1-osios Rusijos vyriausybė apsvarstytų galimybes valstybei dalyvauti projekte ir pritraukti užsienio investuotojų, nurodoma dokumente.
Giliavandenio uosto statyba yra svarstoma nuo šio amžiaus pradžios.
2014 metais buvo nuspręsta projektą įgyvendinti dviem etapais: pirmiausia pastatyti krovinių ir keleivių terminalą Pionerske, o po to – jūrų uostą Jantarne.
Projekto Pionerske įgyvendinimas buvo pradėtas 2018 metais, o projektas Jantarne buvo atidėtas, kol atsiras investuotojas.
2019 metų pradžioje Karaliaučiaus srities gubernatorius Antonas Alichanovas sakė, jog regionas šalies vyriausybės paprašė įgyvendinti projektą. Jo teigimu, uoste, be kita ko, numatoma įrengti konteinerių terminalą, kurio pajėgumas siektų 35 mln. tonų, 4,9 mln. tonų pajėgumo piltinių krovinių terminalą bei „kitus terminalus“.
Kaliningrado krašto vyriausybė leidiniui „Kommersant“ patvirtino, jog yra rengiamas Jantarno uosto verslo planas, tačiau atsisakė pateikti išsamesnę informaciją.
Rusijos vicepremjero Maksimo Akimovo atstovas Sergejus Izvolskis dienraščiui pranešė, jog atitinkami pasiūlymai buvo gauti ir persiųsti transporto ministerijai, kuri taip pat patvirtino, jog toks dokumentas buvo gautas.
Manoma, jog uosto pajėgumas gali sudaryti 48 mln. tonų, o bendra projekto vertė, įskaitant geležinkelių ir automobilinių privažiavimo kelių tiesimą, sudarys 200 mlrd. rublių (2,7 mlrd. eurų), įskaitant 50 mlrd. rublių, kurie bus skirti iš biudžeto.
Rašte pažymima, jog tam, kad projektas būtų įgyvendintas, be kita ko, reikės įrodyti, jog gabenti krovinius per naująjį uostą būtų veiksminga. Taip pat reikės įrodyti, jog bus pasiekta skelbiamoji krovinių apyvarta, ir parengti mechanizmus, kurie leistų kuo labiau sumažinti riziką, susijusią su krovinių gabenimu per Baltarusiją ir Lietuvą.