Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Stasio Dailydkos vadovaujama bendrovė skundžia Lietuvą Europos Komisijai

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“, per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD) bei negaunanti teisės vežti krovinius per Lietuvą, apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK).  
AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovo Stasio Dailydkos spaudos konferencija
AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovo Stasio Dailydkos spaudos konferencija / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„LGC Cargo“ vadovas Sergejus Gračiovas BNS patvirtino, kad skundas EK Konkurencijos direktoratui pateiktas praėjusį ketvirtadienį. Tačiau jis pabrėžė, kad įmonė dar negavo oficialaus patvirtinimo, jog skundas gautas.

Pasak jo, Komisijai skundžiami Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA), „Lietuvos geležinkelių“, Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) ir Susisiekimo ministerijos veiksmai bei sprendimai.

BNS kol kas nepavyko gauti EK Konkurencijos direktorato patvirtinimo, jog toks skundas gautas.

„LGC Cargo“, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, per pusantrų veiklos metų nepavyko gauti leidimo vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu.

Susisiekimo ministerija „LGC Cargo“ ketinimuose įžvelgia grėsmių nacionaliniam saugumui bei sąžiningai konkurencijai. Ministerijai pavaldi LTSA nesuteikia įmonei visų norimų maršrutų, motyvuodama išimtimi tranzitui iš trečiųjų į trečiąsias šalis – jį gali vykdyti tik valstybės kontroliuojama įmonė.

LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius anksčiau BNS sakė, kad apie tranzito požymius sprendžiama pagal linijas, kurioms prašoma pajėgumų – šiuo atveju nuo Lietuvos-Latvijos sienos ir nuo Lietuvos-Baltarusijos sienos iki sienos su Kaliningrado sritimi. Todėl LTSA pernai įmonei skyrė tik dalį jos prašytų pajėgumų, suteikiančių teisę vežti krovinius keliais maršrutais šalies viduje.

„LGC Cargo“ kategoriškai neigia ketinanti vežti tranzitu – ji teigia, kad kroviniai keliautų iš Rusijos ar Kazachstano per Latviją, Lietuvą, Kaliningradą į Lenkiją. S. Gračiovo teigimu, tranzitas būtų, jei jie būtų gabenami iš Rusijos į Kaliningradą.

Jis anksčiau BNS teigė, jog įmonė nebesitiki gauti pajėgumų, kad galėtų vežti šiomis kryptimis.

Tačiau nepaisant to, „LGC Cargo“ ketina vėl prašyti pajėgumų – iki balandžio 8 dienos ji ketina teikti paraišką LTSA-jai.

Negavusi norimų pajėgumų ir negalėdama vežti krovinių,„LGC Cargo“ praėjusių metų pabaigoje pati sustabdė ir 2017-ųjų lapkritį gautos licencijos galiojimą.

BNS surinkti duomenys rodo, kad „LGC Cargo“ per savo akcininkę Latvijoje „Baltic Transit Service“ susijusi su „Rusijos geležinkeliais“, ją netiesiogiai kontroliuoja buvusio premjero Andrio Škelės ir buvusio transporto ministro Ainaro Šleserio šeimos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?