„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Sueco kanalą užblokavęs konteinerinis laivas didelių sunkumų Klaipėdai sukelti neturėtų, tikisi uosto įmonių atstovai

Trečiadienį ryte paskelbta, kad viename užimčiausių pasaulio laivybos kelių esantį Sueco kanalą blokavo didžiulis konteinerinis laivas, susidarė vis didėjanti laivų spūstis. 15min kalbinti Lietuvos jūrų krovinių logistikos atstovai teigė, kad poveikis Klaipėdai greičiausiai pasijus, tačiau jei kelias bus atlaisvintas netrukus, jis turėtų būti minimalus.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vykdomasis direktorius Robertas Valantiejus 15min sakė, kad incidentas gali tam tikru mastu atsiliepti uosto veiklai, tačiau jei viskas bus išspręsta operatyviai, poveikis neturėtų būti didelis.

„Jei žiūrėtume į maršrutą Kinija-Europa, Sueco kanalas yra kažkur per vidurį. Kai jis užsikemša, tie trukdžiai gali atsiliepti ir mūsų uostui, bet greičiausiai kol tas sutrikimas ateis iki Klaipėdos uosto, problemos bus išspręstos ir viskas išsilygins. Klaipėda yra logistikos grandinės gale ir kol ją pasiekia, vis viena vyksta tam tikra visų procesų inercija. Be to, pasauliniu mastu pernelyg svarbu, kad tas kelias kuo greičiau atsidarytų“, – sakė jis.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Sueco kanalą blokavo nuo kurso nukrypęs laivas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Sueco kanalą blokavo nuo kurso nukrypęs laivas

Vienos didžiausių tarptautinių jūrų krovinių bendrovių „Maersk“ lietuviško padalinio „Maersk Line Lithuania“ vadovas Andrius Karnašnikovas sakė, kad vėlavimai bus bet kokiu atveju.

„Mes Klaipėdoje negalime daryti įtakos. Visų pirma yra okeaniniai laivai, kurie ir yra pastrigę šiame kanale. Vėliau iš pagrindinių Europos uostų kroviniai išskirstomi po visus kitus uostus. Srautas yra didelis. Negalima pasakyti, kiek truks laivo nuplukdymas nuo seklumos, bet iš praktikos galiu pasakyti, kad to tikrai nepadarys per šiandien. Bet jie tikrai stengiasi – įsivaizduokite, Egiptui kanalas reiškia dideles pajamas, todėl natūralu, kad jie visomis išgalėmis stengsis kuo greičau kanalą atlaisvinti“, – teigė A.Karnašnikovas.

„Jeigu jie tai padarys per parą ar dvi, vėlavimas nebus toks didelis – prireikus galima paspausti ir pasivyti grafiką. Bet tikrą situaciją gali įvertinti tik vietoje esantys specialistai“, – pridūrė jis.

„Scanpix“/AP nuotr./Sueco kanalą blokavo nuo kurso nukrypęs laivas
„Scanpix“/AP nuotr./Sueco kanalą blokavo nuo kurso nukrypęs laivas

„Maersk Line Lithuania“ vadovas sakė, kad pandemija neigiamai paveikė krovinių pristatymo punktualumą, tačiau dėl sektoriaus specifikos, atvykimai pagal grafiką apskritai nėra dažnas reikškinys.

„Laivybos linijos stengiasi plaukti pagal nurodomas atplaukimo datas, bet laivyba yra toks dalykas – jam įtaką daro oro sąlygos, streikai uostuose ir kiti force majeure atvejai. Niekada neįmanoma atplaukti 100 proc. tiksliai. Bendrai rinkoje visų laivybos linijų punktualumo rodiklis yra pakritęs dėl pandemijos išderintų grafikų ir prekybinių disbalansų. Juos ypač pamažino praeiti metai ir pandemija“, – sakė jis.

Kanalą aklinai užblokavo 400 metrų ilgio laivas

Naktį iš antradienio į trečiadienį pranešta, kad Egipte esančiame Sueco kanale ant seklumos užplaukė ir po numanomo „vėjo gūsio“ įstrigo iš kurso išmuštas didžiulis konteinerinis laivas. Vėliau patikslinta, kad kanalą blokavo ir laivybą visiškai sustabdė 400 m ilgio ir 59 metų pločio Panamoje registruotas laivas „MV Ever Given“, priklausantis laivo operatorei „Evergreen Marine Corp“.

Trečiadienį vakare laivų stebėjimo svetainėje „Vessel Finder“ buvo galima matyti abiejose kanalo pusėse besibūriuojančius komercinius laivus, laukiančius kelio atlaisvinimo.

Laivas plaukė į Roterdamą Nyderlanduose.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Sueco kanalą blokavo nuo kurso nukrypęs laivas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Sueco kanalą blokavo nuo kurso nukrypęs laivas

Sueco kanalu, kuris buvo iškastas prieš daugiau 150 metų, keliauja apie 10 proc. visų tarptautinės jūrų prekybos krovinių.

Pernai kanalą perplaukė 19 tūkst. laivų, gabenusių daugiau kaip milijardą tonų krovinių, nurodo Sueco kanalo administracija (SCA).

Praėjusiais metais Egipto ekonomika iš kanalo gavo 4,72 mlrd. eurų pajamų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų