Apie tai pranešė Estijos keleivinių traukinių operatorius „Elron“.
„Paaiškėjo, kad „Stadler FLIRT“ traukinių sertifikavimas Latvijos geležinkeliams užtrunka ilgiau nei planuota, todėl spalio mėnesį linija Tartu-Ryga tikrai nebus atidaryta. Taip pat turime laukti vykstančių derybų dėl biudžeto rezultatų, nes šiuo metu vienintelės skirtos lėšos yra skirtos pasirengimui pradėti traukinių linijos Tartu – Ryga eksploataciją. Vyriausybei nusprendus finansuoti tarptautinę liniją, galėsime kalbėti apie tikslesnį linijos paleidimo grafiką. Tuo tarpu mes ir toliau ruošime dirvą Latvijos geležinkeliui“, – bendrovės tinklapyje cituojamas „Elron“ valdybos narys Märtas Ehrenpreisas.
Pernai gruodį startavo „LTG Link“ maršruto Vilnius-Ryga – tiesioginiai traukiniai šiuo maršrutu pradėjo kursuoti po 20-ties metų. Jeigu būtų įgyvendintas ir Estijos projektas, Ryga taptų net dviejų kaimynių tarptautinių traukinių maršrutų centru ir taip simboliškai sujungtų Baltijos šalių tinklą.
Tiesa, formaliai į Estiją galima nuvykti ir dabar, kadangi iš Latvijos sostinės du kartus per dieną vyksta traukinys į pasienyje esantį dvimiestį Valką (Latvijos pusėje) ir Valgą (Estijos). Valkos stotis yra Estijos teritorijoje, visgi šis maršrutas laikomas vietiniu, jį vykdo Latvijos vežėjas.
Visgi tiesioginis maršrutas į Tartu keliautojams iš Latvijos sostinės būtų gerokai patogesnis. Šiuo metu traukiniai iš Rygos į Valgą darbo dienomis vyksta tik du kartus, be to, yra nesuderinti su maršrutais į Tartu. Pagal dabartinį tvarkaraštį atvykėliui iš Rygos Valgoje traukinio tektų laukti kelias valandas.
Iš Tartu patogiai pasiekiamas ir Talinas – greičiausi „Elron“ traukiniai į Estijos sostinę nuvažiuoja per maždaug 2 valandas ir 20 minučių.
„Elron“ nurodo, kad Šiuo metu Estijoje prasidėjo riedmenų bandymai, kuriuos atlieka Latvijos sertifikavimo įstaigos, o artimiausiomis savaitėmis Valgoje planuojama išbandyti traukinio suderinamumą su ką tik baigtu statyti naujuoju Latvijos geležinkelių tinklu.
M.Erenpreisas teigė, jog dirbama tam, kad rugsėjo-spalio mėnesiais būtų galima atlikti bandomuosius važiavimus Latvijos geležinkeliais, kurie taptų sertifikavimo pagrindu.
„Kol kas rengiantis traukinių linijos Tartu-Ryga atidarymui daugiausia dėmesio skiriama reikalavimų, kurių reikia laikytis, nustatymui, atitikties pasikeitusiai teisinei bazei ir praktikai įvertinimui bei atitinkamų dokumentų parengimui, o per kelias ateinančias savaites bus atliekami būtini fiziniai bandymai“, – pridūrė M.Erenpreisas.
Įdomu, jog prieš kelerius metus visi „Elron“ traukiniai į Estiją buvo atgabenti per Latviją, tačiau pagal sertifikavimo procedūrą didžiąją dalį fizinio suderinamumo bandymų reikia atlikti iš naujo.
Keleivinių traukinių jungtis Tartu – Valga – Ryga rengiama bendradarbiaujant su Klimato ministerija, Regioninės plėtros ir žemės ūkio ministerija, Tartu miestu, Latvijos keleivinių traukinių operatoriumi „Vivi“ ir kitais Latvijos partneriais.
„Elron“ (AS Eesti Liinirongid) yra valstybinis keleivinių traukinių operatorius, eksploatuojantis „Eesti Raudtee AS“ ir „Edelaraudtee AS“ priklausančius geležinkelius. 2023 m. „Elron“ traukiniai atliko 7,83 mln. kelionių.